Descriere

„Simțind nevoia elevilor mei de comunicare , mi-a venit ideea de a-i implica într-un program de dirigențio-engleză( după cum chiar ei l-au numit) în care să îmbinăm activitatea de prevenire a bullyingului și cea de autocunoaștere folosind comunicarea în limba engleză.
Primul interviu a fost în perechi,reciproc, apoi fiecare trebuia să se prezinte ca și cum ar fi fost celălalt (pe baza informațiilor aflate în interviu).
A doua etapă a fost prezentarea CV-ului ce consta în adjective/calități în limba engleză și un autoportret desenat ce au fost ulterior expuse (anonim) și dezbătute de către colegi. Am desfășurat ore de autocunoaștere, dezvoltare a empatiei, prevenire a bullyingului( campanie ce a fost prezentată și în fața partenerilor străini în cadrul programului european Erasmus+ ” Arta împotriva violenței”).
Am început apoi interviurile pentru angajare(ținute cu mine) pentru un part time job la o terasă (menite să îi facă să își descopere propriile calități), în urma cărora au primit doar o diplomă de angajare deoarece pandemia ne-a mutat on line și nu am mai putut sărbători la o terasă adevărată.
Festivitatea de absolvire a lăsat în urmă emoții, lacrimi, aprecieri și amintiri de neuitat

Scopul activității

Creșterea încrederii în forțele proprii și în abilitățile de comunicare în limba engleză și combaterea comportamentului de tip bullying

Obiectivele educaționale ale activității

” -dezvoltarea capacității de autocunoaștere
-creșterea stimei de sine și a motivației pentru învățare
-dezvoltarea competenței sociale și de comunicare în limba engleză folosind noțiunile învățate în situații reale de viață
-dezvoltarea competenței de anteprenoriat prin combaterea stereotipiilor de genul ”Eu nu pot/nu voi reuși”, ”Vom ajunge șomeri”, ” În străinătate sunt alte șanse”.

Relevanța activității

Rezultatul a fost evident și satisfăcător pentru mine ca profesor mai ales când am susținut interviurile cu elevi care până atunci nu se arătau foarte interesați de ora de engleză sau nu participau activ la discuțiile din clasă. Elevii au înțeles că succesul depinde doar de ei pentru a face orice îi bucură în viață, au dat dovadă de mai multă toleranță și empatie, și-au dezvoltat limbajul emoțiilor atât în limba română, cât și în limba engleză, au râs, au plâns, s-au distrat, s-au emoționat și au învățat noțiuni simple despre cum se obtine un job.