Obiectivele educaționale ale activității
-să constituie o posibilitate deschisă de a explora lumea înconjurătoare, folosind
”învățarea prin experiment”, implicând cât mai multe simțuri, aducând ”învățarea la
viață”,
– să ofere modele matematice/ științifice pentru rezolvarea unor probleme și situații-
problemă din lumea înconjurătoare ce pot fi aplicate în cadrul activităților ”hands on”
printr-o comunicare eficientă și colaborare fructuoasă între partenerii educaționali
-să fie util în formarea de deprinderi de cercetare, analizare, proiectare, programare,
robotică și de utilizare a tehnologiei în viața de zi cu zi
– să fie un liant între partenerii educaționali și să îi ajute pe copii în formarea
competențelor specifice secolului XXI prin promovarea alfabetizării digitale, a
comunicării, a învățării prin colaborare, adaptarea la diverse roluri și responsabilităţi,
constituind un pas spre cea mai utilă competență- ”a învăța să înveți”
– să împărtășească idei și experiențe pozitive care să îi ajute pe toți cei doritori să
dobândească abilități digitale, de comunicare în limba engleză, de rezolvare creativă și
inovatoare a problemelor de rezolvat
Obiectivele educaționale ale proiectului vizează formarea competențelor
STEAM:
Științe – prin implicarea în activități interactive, pentru a învăța modul în care
oamenii de știință rezolvă problemele folosind metoda științifică. Copiii trebuie să învețe
cum să observe, să colecteze date și să se implice în realizarea unui proiect științific
Tehnologie- prin învățarea programării, a dobândirii abilităților necesare rezolvării
problemelor, participând la activități interactive de gândire computațională
Arta –prin realizarea conexiunii între artă și tehnologie integrând programarea,
analiza și designul, construcțiile și medicina cu electronica, roboții și mașinile viitorului
Inginerie – prin descoperirea de noi modalități de a rezolva provocările de societății
de azi, ceea ce implică participarea la activități de ”proiectare hands-on” și formarea de
abilități tehnice care să îi ajute în viață(realizarea de lucruri de care să beneficieze
societatea) înțelegând că inginerii sunt creatori de orice, de la biologie la programare pe
calculator. Inginerii fac lumea un loc mai bun.
Matematica – prin dezvoltarea gândirii bazată pe calcul, concentrându-se pe
rezolvarea problemelor, prin aplicarea soluțiilor din viața reală, provocând elevii să facă
legături logice între cauze și efecte, exersându-și gândirea în ceea ce privește
înţelegerea și realizarea unor alegeri complexe