Descriere

Durata proiectului efectiva este de 1 an;
Implementarea practica din Portugalia 4 saptamani;
Locul: -Scoala Gimnaziala Colonie Rm. Valcea (ateliere de mecanica si croitorie);
-Lisabona, Portugalia: Amavel & Margarida Pereita Lda ( ateliere de croitorie pentru 16 femei si ateliere de mecanica pentru 15 barbati inscrisi in grupul tinta)

Scopul activității

Scopul principal al proiectului este implementarea a doua stagii de pregatire practica, pe perioada a patru saptamani, in conditii reale de munca, pentru elevii de la programul „ a doua sansa” invatamant secundar inferior (gimnazial), calificarile „mecanic intretinere” si „industrie textila si pielarie”, calificari profesionale ce pot fi obtinute prin invatamantul preuniversitar. Proiectul are doi parteneri de primire in Portugalia. b) Obtinerea diplomei recunoscuta la nivelul Uniunii Europene aferente calificarilor dobandite la sfarsitul stadiilor de practica.

Obiectivele educaționale ale activității

Proiectul are in vedere un grup tinta relevant pentru mobilitati VET si anume formabili in VET. Propunerea a avut la baza o analiza SWOT pentru programul „a doua sansa” si defineste unele obiective pentru imbunatatirea activitatii. Organizatiile participante sunt contributori activi in domeniul VET si in stabilirea legaturii intre Vet si piata muncii. Proiectul se adreseaza mobilitatii a 31 de participanti de la programul „a doua sansa”, aflati in risc de discriminare etnica si sociala, dar si persoane cu dizabilitati. Propunerea raspunde cu prioritate orizontala de asigurare a accesului la invatare a grupurilor dezavantajate si, de asemenea de asigurare a invatarii la locul de munca pe baza unor parteneriate cu agentii economici.
Anterior desfasurarii proiectului, grupul tinta beneficiaza de pregatire lingvistica si pregatire generala teoretica in laboratorul tehnologic al scolii.

Relevanța activității

Rezultatele/impactul activității la nivelul elevilor; grupului tinta s-au integrat si au fost acceptati avand o calificare obtinuta facilitandu-le obtinerea unui loc de munca ce a condus la cresterea nivelului de trai. Pregatirea generala-lingvistica, cultural si pedagogica desfasurata intr-un mediu necunoscut a condus la formarea de caractere si personalitati modelabile si adecvate locului de munca, putand fi perceputi ca modele in comunitatea locala. Feed-backul participantilor a fost pe masura, acestia fiind foarte multumiti de beneficiile acestui proiect exprimandu-si recunostinta prin diferitele cai prin care s-a mediatizat proiectul. Beneficiile rezultatelor sunt peste asteptarile initiale ale proiectului, participantii