Descriere

Proiectul va debuta cu prezentarea, la nivelul fiecărei clase, a unui material despre importanta cărților în viața noastră, despre cum ne pot schimba starea și perspectiva asupra modului de gândire și acțiune.
Elevii fiecărui an de studiu vor primi liste cu titluri orientative pentru lectura prevazuta pentru un semestru. De asemenea, vor personaliza, în cadrul activității, jurnalul de lectura.
Elevii mici, de la clasa pregătitoare, pentru a se putea bucura de frumusețea lumii descoperite în cărți, vor primi un calendar ilustrat al lunii în curs, în cadrul căruia vor avea de colorat spatiile din dreptul anumitor zile care presupun realizarea unor sarcini(ex.: ,,Roagă pe mama să iți citească o poezie despre natură și ilustrează tabloul surprins în versuri”, ,,Roagă un membru al familiei să iți citească o poveste și desenează personajul preferat”etc)
În cadrul altei activități proiectate, copiii vor participa la întâlnirea cu un scriitor de cărți pentru copii, care le va vorbi despre drumul parcurs de la nașterea ideii, până la apariția cărții în librării. Sunt citite paragrafe din carte, copiii sunt invitați să pună întrebări și primesc, de la însuși autorul cărții, volumele tipărite.
În urma acestei activități, elevii vor lectura cartea și își vor prezenta primele discursuri în cadrul unei alte întâlniri cu personalitatea și cu colegii școlii.
Lunar, copiii vor pregăti un discurs pe baza cărții citite și vor prezenta, în maniera proprie, argumentul pentru care se recomanda acea lectura și pentru alți colegi. De asemenea, discursul poate fi susținut și de alte materiale pregătite de elevi.
Către sfârșitul anului școlar, elevii se vor întâlni pentru prezentarea propriilor creații literar artistice, care vor fi promovate la nivelul unității, dar și pe site-ul școlii și la panoul realizărilor.

Scopul activității

Dezvoltarea competențelor de lectură, descoperirea gustului pentru lectură în timpul liber, conștientizarea importanței rolului lecturii în dezvoltarea personală.

Obiectivele educaționale ale activității

– Cultivarea interesului pentru lectură;
– Dezvoltarea abilităților de relaționare cu elevii de la alte clase;
– Dezvoltarea abilitaților de comunicare și exersare a discursului public;
– Descoperirea elevilor cu inclinații literar-artistice și incurajarea acestora pentru realizarea unor lucrări proprii, originale;
– Dezvoltarea capacității de transfer a emoțiilor și stărilor transmise de lectură în viața reală.

Relevanța activității

Proiectul a fost primit cu bucurie la nivelul unității, atât de copii, cât și de părinții lor. Este uimitor să observi copiii în pauze, retrași în locuri preferate pentru a mai răsfoi câte o pagină, să îi vezi zilnic cu câte o carte sub braț, să asiști la discuțiile amicale despre cărțile citite și la schimbul reciproc de cărți. Este greu de descris în cuvinte ceea ce simți când primești mesaje de mulțumire din partea părinților, pentru modul în care s-a reușit strecurarea activităților de lectură în programul zilnic. Am realizat că munca nu a fost zadarnică, abia atunci când am observat patima cu care își expuneau, mai pricepuți cu fiecare zi ce trecea, impresiile despre noua lume descoperită.