Descriere

Pentru a înțelege importanța cunoașterii obiceiurilor populare, în ultimii doi ani am considerat că cea mai eficientă metodă este să-i pun pe elevi în situația de a transpune anumite obiceiuri în scenă, în acest fel dând posibilitatea fiecărui elev să preia un rol după scenarii regizate de către mine.
Am participat în concursuri de gen, unde am prezentat diferite obiceiuri populare, care au fost apreciate și premiate la nivel național și internațional în cadrul unor parteneriate.
Elevii au putut observa aprecierile echipelor de jurizare care i-au recompensat cu
importante premii, cel mai important concurs câștigat a condus la obținerea unei tabere folclorice gratuite.
Pe perioada de suspendării cursurilor (datorită pandemiei) elevii au avut sarcina de a culege informații despre toate obiceiurile populare practicate în zonă, au primit fișe de lucru, chestionare, au întocmit referate, etc.

Scopul activității

Conservarea și promovarea obiceiurilor populare

Obiectivele educaționale ale activității

• Descoperirea vocației cu perspective de activare în domeniul artistic, învățământ, etnografie și folclor, etc.
• Dezvoltarea capacităților interpretative vocale individuale și de grup.
• Participarea la activități cu caracter folcloric, concursuri, emisiuni de folclor, etc.
• Dobândirea abilității de a diferenția obiceiurile creștine de cele păgâne

Relevanța activității

A fost interesant faptul că elevii au fost doritori de a afla noutăți, culegând folclor autentic au aflat povești cu mare impact emoțional. În contextul pandemiei, perioada de izolare fiind în preajma sărbătorilor pascale ne-am axat pe cântecul creștin, am învățat multe pricesne și obiceiuri cu caracter creștin. Am participat online la concursul de pricesne „Plânge măicuța la cruce” organizat de asociația Elena Sima, unde am obținut numeroase premii. De asemenea am participat și la alte concursuri de interpretare vocală online. Neputând participa la biserică de sărbătorile pascale am interpretat live împreună prohodul Domnului Isus Hristos.