Descriere
În acest proiect, în care părinții devin ”Profesor pentru o oră”, doamna profesor Șerban Georgeta a obținut rezultate bune în relația cu părinții elevilor săi, care a determinat o schimbare pozitivă a comportamentului și nivelului de învățătură al copiilor și a reprezentat un impact atât de mare în rândul profesorilor de la școală. Dacă înainte de pandemie acest proiect s-a desfășurat în școala reală, după 11 martie activitățile cu părinții au avut loc pe aplicația ZOOM de pe platforma KINDERPEDIA, folosind metode interactive și sarcini de lucru în colaborare, pentru obținerea unor produse imediate, prin care aceștia să își valorifice abilitățile creative, experiențele și să se simtă valorizați, atât ei cât și copiii lor, atunci când rezultatele sunt afișate sau promovate (în spațiul școlii) sau în spațiul online.
Acest proiect a ajutat-o foarte mult pe doamna profesor Șerban Georgeta în relația cu părinții, nemaiexistând cazuri de bullying profesor-părinte, deoarece părinții au înțeles ce înseamnă să stai în fața copiilor și să le predai, atât la școală, dar și în mediul virtual. În ceea ce îi privește pe copii, proiectul acesta a adus o îmbunătățire a comportamentului , mai ales a celor aflați în situații de risc, datorită faptului că părintele este mai activ; le-a dezvoltat tuturor competențele de relaționare, dar și digitale folosind zilnic platforma KINDERPEDIA și multe aplicații online.
Scopul activității
Pentru a înțelege mai bine dinamica, barierele, beneficiile parteneriatelor școală-familie, precum și necesitatea regândirii rolului pe care îl are fiecare pentru construirea și implementarea eficientă a acestora. Obținerea unor rezultate mai bune în cazul copiilor ce prezintă situații de risc.
Obiectivele educaționale ale activității
-abilități sociale mai bune;
-adaptare mai bună la mediul școlar;
-un sentiment mai accentuat al competenței personale și eficienței în învățare;
-implicare mai mare în activitățile școlare și extrașcolare;
-creșterea prezenței la școală;
-creșterea performanței școlare;
-îmbunătățirea relației elev-familie-școală
-dezvoltarea competențelor de relaționare interpersonală și competențele digitale
Relevanța activității
Elevii au fost foarte încântați de acest proiect desfășurat în sala de clasă, așteptau cu nerăbdare să îi vadă pe părinții lor și în alte ipostaze, iar în perioada online au fost bucuroși că au fost invitați și părinții să țină ore virtuale. Rezultatele au fost neașteptate, participarea copiilor la aceste lecții a fost 100% și s-a reușit ca prin acest proiect părinții să îi cunoască și pe ceilalți elevi și părinți și să se apropie mai mult între ei.Prin acest proiect s-a reușit promovarea ideii de echipă și dezvoltarea competențelor de relaționare, dar și competențe digitale ,deoarece s-au folosit diverse aplicații online și platforma educațională KINDERPEDIA. Regăsim aceste aspecte în răspunsurile lor legate de acest proiect: “A fost o experiență interesantă, mi-a plăcut foarte mult că de fiecare dată a fost ceva diferit, nou și frumos, am învățat lucruri noi ”