Descriere

Elevii au prezentat informațiile găsite cu ajutorul părinților pe Wikipedia despre cartea „Heidi”, apoi s-a vizionat filmulețul pe Youtube. Citirea textului s-a realizat interactiv, atractiv și amuzant pentru elevi: citire în lanț ( fiecare elev câte un enunț sau câte un cuvânt, schimbându- și vocea, ca un bătrân de ex), citirea în pereche, cu un prieten ( fiecare, câte un alineat), citire selectivă ( nume de persoane, însușirile pinilor etc), citire pe roluri, citire spectacol ( cu intonație, cu aplauze la final).
Au fost extrase cuvintele noi, explicate prin asocierea cu imaginile din filmul vizionat sau de pe Google, s-a explicat scrierea corectă a ortogramelor și s-au integrat în enunțuri noi.
Elevii au răspuns la întrebările pe baza textului și au completat oral Harta textului, schițată pe tabla virtuală. Au povestit oral fragmentele, au scris ideile principale.
Le-am propus o probă orală, Eseul de 5 min, pornind de la una dintre temele: ” Ce înseamnă ACASĂ pentru tine?”, Ce înseamnă ACASĂ pentru Heidi?”, ” Ești reporter și îi iei un interviu lui Heidi sau bunicului ei.”, ” De ce recomanzi colegilor să citească această carte?”, „Scrie un mesaj bunicilor tăi care trec greu prin această perioadă critică!”. Fiecare eseu a fost emoție pură.
Am creat împreună cu elevii pe tabla virtuală o felicitare pentru bunici care a cuprins toate mesajele lor de încurajare. Părinții au fost mesagerii, iar cuvintele noastre au ajuns la ei.

Scopul activității

Consolidarea deprinderilor de citit- scris și dezvoltarea creativității

Obiectivele educaționale ale activității

Citirea fluentă, expresivă a textului prin diverse modalități, extragerea/ explicarea corectă a cuvintelor/ expresiilor noi, a ortogramelor și integrarea acestora în enunțuri noi, discuțiile pe baza textului, povestirea orală pe fragmente, extragerea ideilor principale, dezbaterea, formularea ideilor proprii, creative pe temele date, utilizarea interdisciplinarității, îmbinarea mijloacelor audio-vizuale cu metodele interactive, formarea capacității de colaborare în mediul virtual, implicarea părinților pentru asigurarea și folosirea corectă a tehnologiei actuale au făcut învățarea online interactivă, eficientă, distractivă chiar.

Relevanța activității

Emoție e cuvântul cheie. Au fost emoționați de conținutul textului, de filmulețul ” Heidi” și de personaje, poate de aceea fiecare a vrut să demonstreze că citește corect, fluent, cu intonație, că identifică mesajul textului cu ușurință, că integrează cuvintele noi, ortogramele în noi enunțuri, că povestesc lecția, extrag ideile principale, că exprimă idei proprii în legătură cu o temă dată, că se implică activ. Au fost încântați de temele propuse pentru eseu și și-au dat interesul să creeze un text care să le aducă aprecieri verbale sau inimioare virtuale, emoticoane din partea mea și a colegilor. Foarte implicați și emoționați au fost când au creat, desenat felicitările pentru bunici.