Relevanța activității
Elevii au utilizat în realizarea proiectelor diverse metode artistice-creative: au ales să-și descrie „Călătoria mea în Univers” prin versuri, text literar în proză, desen, pictură, colaj. Picturile au fost cele mai multe în prezentări, culorile Universului au fost redate prin diverse stiluri de creație plastică. Dar, nu au lipsit poveștile care au însoțit fiecare creație plastică prezentată. Am folosit la fiecare prezentare a unui proiect desenat sau pictat expresia: „Fă desenul / pictura să vorbească!” Și elevii își intrau în rol! „Călătoria lui Apolodor înapoi spre București” – acesta a fost titlul celui de al doilea proiect. Ca modalitate de prezentare elevii au ales: poezie, poveste (cei mai mulți dintre ei), reprezentare cartografică, prezentare de obiective turistice din locurile vizitate, prezentare Power Point, calendar, poveste ilustrată prinsă sub formă de carte. Am fost foarte plăcut surprinsă de multitudinea modurilor prin care elevii s-au exprimat, fie literar, fie artistic. Unii dintre ei au confecționat chiar și obiecte care să ilustreze un moment din călătoria lui Apolodor (o elevă,de exemplu, a confecționat un pinguin într-o valiză, din hârtie, deoarece Apolodor intrase în valiza unei persoane care zbura cu avionul, pentru a nu plăti biletul de avion). Creativitatea elevilor a fost la cote maxime. La sfârșitul semestrului I, în ultima oră de curs opțional, am provocat elevii să-și exprime impresiile în legătură cu opționalul la care participă, „Geografia prin artă și literatură”. Am reținut câteva impresii ale elevilor: le-a plăcut deoarece atunci când primeau teme, puteau alege singuri modalitatea de realizare a acestora… Le-a dezvoltat foarte mult imaginația, au considerat temele haioase, interesante, cu multă creativitate. Cuvântul care descrie opționalul: BUCURIE. Le-a plăcut pentru că au adus lecturile la geografie, au trebuit să citească și să fie și ei creativi. Unii dintre elevi au considerat că opționalul i-a ajutat foarte mult la orele de geografie, deoarece atunci când discutam o temă nouă la geografie, ei puteau adăuga informații pe care le-au aflat la orele de opțional, de la ,,Micul prinț’’ sau de la ,,Apolodor’’. Au înțeles mai ușor anumite teme noi de la geografie.