Obiectivele educaționale ale activității
Întregul demers didactic realizat la clasa pregătitoare a urmărit familiarizarea copiilor cu mediul școlar într-o manieră plăcută în vederea formării acestora, concomitent, pe mai multe paliere. Astfel, au fost vizate:
– dezvoltarea plăcerii lecturii prin jocuri de rol, activități în grup, cluburi de lectură, atât în cadrul predării față în față, cât și on-line, dar și folosirea de materiale neconvenționale pentru învățarea literelor (de exemplu, trasarea literelor pe suporturi precum: făină, mălai, orez, paste) și de aplicații inedite (de exemplu, ChatterPix) pentru formarea competenței de comunicare în limba maternă, dar și în limbi străine;
– descoperirea tainelor matematicii și ale științelor prin activități practic-aplicative și prin experimente, sau prin exersarea unor tehnici de lucru cu ajutorul unor tutoriale suport, satisfăcând, în același timp, și nevoia de joc educativ prin parcurgerea unor aplicații precum WordWall sau Kahoot;
– dezvoltarea competenței de a învăța să înveți, încurajând elevii să pună întrebări și să caute răspunsuri variate, să descopere tehnologia și să o folosească în sprijinul propriei învățări;
– realizarea unui mediu plăcut în clasă și/sau pe Zoom, care să favorizeze colaborarea, socializarea, asumarea de roluri și responsabilități în grupul din care fac parte;
– realizarea de proiecte accesibile la care elevii să participe în diverse roluri, de exemplu: Sărbătoarea Recoltei, Proiectul primelor 100 zile de școală, precum și realizarea Orei de valorizare în mediul on-line, la finalul anului școlar, ca variantă de creștere a stimei de sine;
– participarea la proiecte culturale organizate în şcoală şi în comunitatea locală în vederea dezvoltării competenței de sensibilizare și exprimare culturală, cum ar fi susținerea unui recital de colinde pe scena Operei Comice pentru Copii, în colaborare cu Cantus Mundi, eveniment care a ajutat foarte mult la creșterea stimei de sine, a relaționării, a tenacității și a curajului elevilor;
– utilizarea unor resurse educaționale on-line, a unor softuri educaționale și crearea de tutoriale pentru a-i ajuta pe copii să descopere noile conținuturi într-o formă atractivă și accesibilă permanent, în vederea dezvoltării competenței digitale (Dojo Class, Google Classroom, Jamboard, Google Docs, Kahoot, WordWall, ChatterPix, Mentimeter, Zoom, PowerPoint, Learning Apps);
– dezvoltarea plenară a copiilor, cu accent pe formare de abililități și atitudini pozitive față de activitatea școlară prin desfășurarea de activități extrașcolare precum: vizită la Palatul Patriarhiei, donare de haine și jucării pentru copii nevoiași, tabăra de schi, întâlnire cu un scriitor contemporan, activitate muzicală terapeutică, activitate în colaborare cu Root Foundation vizând toleranța, activitate în colaborare cu Bonduelle pe tema mâncatului sănătos, colaborare cu Asociația A.C.T.O.R., sub egida Erasmus+– vizând accesul la interculturalitate – chiar și în perioada pandemiei, prin desfășurarea de activități on-line.