Descriere

În proiectul meu, realizat pe două paliere, m-am ocupat de amănuntele şi detaliile care fac diferenţa între general şi particular, căutând modalităţi de organizare şi desfăşurare personalizate pe grupurile pe care le coordonez. Am analizat şi programele de specialitate actuale, însă particularul şi aplicabilitatea în mod original a ideilor mele au concluzionat în forme reuşite.
În tot demersul activităţilor din cadrul acestui proiect am avut ca parteneri instituţii din domeniul cultural, Muzeele Literaturii Române, Casa de Cultură ,,Mihai Ursachi”, Teatrul ,,Luceafărul”, din domeniul educaţiei, Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară ,,Ion Ionescu de la Brad” Iaşi, Banca Naţională Română, iar din domeniul sportiv Clubul Sportiv ,,Coris” si D.J.S.T. Iaşi.
Am început proiectul prin a solicita elevilor din ambele tabere, idei, situaţii inedite care după părerea lor ar fi putut fi realizate.
Pe pagina de Facebook am împărtășit concretizarea ideilor mele prietenilor, părinţilor elevilor participanţi în proiect, cât şi colegilor din mediul virtual. Albumele cu fotografiile reprezentative, videoclipurile şi montajele postate sunt o sursă de observare a bunului mersul al acestui proiect.

Scopul activității

Dintotdeauna am simţit că oricine ai fi, dansând, călătorind şi explorând necunoscutul, rămâi fără cuvinte, dar ulterior poţi deveni povestitor. S-a dovedit adevărat acest lucru atunci când am început să lucrez cu elevii, acum 24 de ani în urmă, la început mai timid, când rolul excursiei, al ieşirilor in natură, şi angrenarea elevilor în ansambluri de dans organizate pentru a ţinti spre ineditul frumos şi a bucura inimi, m-au învăţat în aceeaşi măsură şi uneori chiar mai mult decât bibliotecile.

Obiectivele educaționale ale activității

– să simt starea de bucurie pe care o aduc elevilor la anunţul organizării unei excursii, a unei activităţi culturale, artistice sau de voluntariat;
– să aduc noutate în activitatea extraşcolară a elevilor, prin rezultatele lor creând o imagine favorabilă şcolii;
– elevii să dezvolte cât mai curând spiritul novator, să îşi dezvolte talentele variate şi gândirea creatoare;
– prin frumuseţea jocului popular mi-am dorit să dezvolt educaţia estetică în rândul elevilor, să le imprim ideea că folclorul este cartea de vizită a ţării noastre şi că prin ansamblul nostru reuşim să aducem noutate în multe din activităţile şcolii, oraşului şi ale țării.
– stabilirea legăturilor de cooperare durabile între elevi, folosind mijloace care să se muleze pe dezvoltarea abilităţilor de comunicare şi mişcare, specifice vârstei lor;
– elevii să cunoască elementele specifice cadrului natural şi social, a obiectivelor de interes turistic şi ştiinţific, a locurilor pline de istorie, în care tradiţia românească este încă vie.

Relevanța activității

Am simţit elevii ca fiind foarte receptivi la fiecare idee a mea, ca dovadă impactul peste aşteptări faţă de NOU la nivelul clasei, cât şi al Ansamblului de dans folcloric. Şi părinții au avut rol, implicându-se activ în pregătirea fiecărei activităţi, în orice formă solicitată sau voluntară. Ne-am bucurat de fiecare eveniment la care am participat, în urma lor am creat colaje, am realizat povestiri pe care, pe parcursul vacanţei de vară vom reuşi să le adunăm într-o altă revistă, precum cea din şcoala online, creaţia noastră. Aprecierile din partea tuturor au venit ca o mulţumire. Fotografiile și filmulețele, montajele şi colajele acestor acţiuni sunt postate pe pagina personală de facebook, cea a liceului şi pe pagina web a ansamblului.