Scopul activității
Înființarea și coordonarea trupei de teatru școlar SUFLET ROMÂNESC.
Ideea înființării unei trupe de teatru a școlii mi-a venit în cadrul orelor de limba română când, citind diferite fragmente literare, am observat în rândul elevilor dorinta de a interpreta diferite roluri precum și entuziasmul de a participa la proiecte educative şcolare şi extraşcolare.
M-am gândit să formez un grup de elevi din clase diferite care să participe activ la ameliorarea unor probleme specifice activității din școală într-un mod cât mai atractiv pentru ei.
Pe lângă dezvoltarea unui comportament participativ, responsabil față de activitățile întreprinse, teatrul a oferit un mijloc de a percepe literatura în mod accesibil și atractiv în echipă precum și organizarea în mod plăcut a timpului liber al elevilor.
Primii membrii ai trupei au fost cei care au ales si numele :SUFLET ROMÂNESC considerând că această inițiativă a venit din sufletul candid al unor români . Am observat că elevii învață să comunice asertiv, își descoperă calităţi, devin conștienți, în același timp, de resursele celorlalți, se ajută reciproc. Învață să relaționeze eficient în cadrul grupului, își depășesc emoțiile, devin mai puternici și își descoperă aptitudini actoricești, interpretative dar și înclinații artistice colaterale – desen, pictură, dans, abilități practice. Acestea deschid calea pentru descoperirea propriilor mijloace de exprimare și valorificarea optimă a potențialului lor.
Înființarea și coordonarea trupei de teatru școlar SUFLET ROMÂNESC.
•să militeze pentru combaterea violenței, pentru stimularea interesului pentru învățare, a sensibilizării părinților spre a asculta nevoile copiilor și a păstra o relație strânsă și armonioasă cu școala.
•să scape de tensiune, furie, tristețe, depresie, frustrare, inadaptabilitate, facând loc toleranței, empatiei față de ceilalți și sentimentelor pozitive despre sine;
•să fie atenți la comportamentul lor, atenți si față de ceilalți, sporindu-le abilitățile de lucru în echipă;
•cei timizi să prindă încredere ajungând să se cunoasca mai bine devenind constienti de valorile și puterea lor.
Toate aceste achiziții au dus la o schimbare a atitudinii acestor copii și la disciplina pe care o predau, limba română . Nu am prevăzut asta, nu era printre obiectivele propuse, dar m-a bucurat să văd cum principiile aplicate în orele de repetiție pentru diverse piese au fost transferate de ei la ora de limba română. Teatrul i-a ajutat să se exprime clar, să-și facă înțelese ideile, dorințele, le-a oferit un spațiu de socializare unde au descoperit cum să fie parte dintr-o echipă și cum să aibă încredere în ceilalți. I-a învățat să abordeze constructiv o situație , să nu se teamă de a greși, dar să repete până reușesc. Comunicăm mai bine și, ce e mai important, elevii mei zâmbesc indiferent de dificultatea noțiunilor predate sau a exercițiilor rezolvate.