Relevanța activității
Elevii foloseau de multă vreme tehnologia în scop de informare, socializare sau divertisment, iar uneori, pentru învățare. Acum a fost momentul de a o transforma în principalul instrument de învățare, întreaga activitate școlară mutându-se online. Un prim rezultat im portant al proiectului a fost dobândirea unei autonomii în învățare la elevi, ei reușind să realizeze investigații și experimente vistuale sau reale, pe platforme ca phet Colorado sau folosind manualul dgital (clasa a 7a), dar și idei de experimente din bibioteca virtuală pearltrees sau provocarile de pe KAHOOT. Al doilea rezultat a fost transformarea elevilor din consumatori de material digital, în creatori de materiale educaționale digitale, sub formă de experimente filmate/fotografiate sau teste pe KAHOOT, create de ei pentru colegii lor. La momentul desfășurării proiectului, putem considera că toți elevii, chiar și profesorii, întreaga educație se afla în risc. Riscul de a nu încheia în mod optim și sigur anul școlar 2019/2020, riscul de a se crea o ruptură între profesori și elevii lor, între școală și familie, toți ne-am confruntat cu o situație nouă și greu de gestionat. Principala mea îngrijorare a fost securitatea online a elevilor mei și cum să mă asigur că toată lumea din clasa online se simte conformatbil, în largul lui, ca și în clasa de la școală. De asemenea, era important ca toată lumea să înțeleagă materialul didactic păstrând ritmul individual de studiu. Elevii, indiferent de mediul din care provin, de posibilitățile materiale sau de caracteristicile de personalitate individuale, au fost atrași de modul în care s-a predat fizica pe platforma eTwinning, conform sondajului final. Am beneficiat de ajutorul valoros al comunitîții „Educație pentru științe” prin programul „Școala altfel la Măgurele”, desfășuat online în perioada 25-29 mai 2020. Dintre cele 15 webinarii prezentate, am ales 3, câte unul pentru fiecare clasă, iar elevii au participat cu entuziam la acestea, bucurându-se de resursele și informațiile prezentate de oamenii de știință implicați. O altă colaborare reușită a fost cu moderatoarea comunitîții „Inspirație pentru școală”, Violeta Daniela Nedelcu și invitata acesteia, scriitor SF Anamaria Borlan. Activitatea s-a desfășurat pe 1 Iunie, de ziua copilului și a fost numită „Cercurile bucuriei”, fiind foarte apreciată de elevi. Am promovat proiectul de predare online a fizicii, inspirând și alți profesori: – În social media, pe grupurile pe care le administrez/moderez: „Fzica Altfel Olt”, „Utilizarea instrumentelor web 2.0 în proiectele eTwinning, „Resurse educaționale ți instrumente digitale”, „C7 Cancelaria comunicatorilor”, etc.; – înarticole de presă de specialitate sau pe bloguri la nivel național și inetranțional: CEAE.ro, Edict.ro, thriveglobal.ro și blogul STEAM Descovery Week 2020; – la Conferința „Educație online”: – ca RED pe digital.edu.ro: – în webinarul din data de 19.04.2020 de la cursul CRED.