Descriere

Festivalul ”Exploratorii cunoașterii” s-a desfășurat în perioada 30 -3 aprilie 2020, având la bază o programă bazată pe șase teme importante care alcătuiesc un tot unitar. Prin aplicarea celor șase teme au urmărit folosirea unor noi metode și mijloace prin care elevul să exploreze și experimenteze cunoașterea dobândită în școală prin demonstrație, ateliere, jocuri de rol, colaborare, realizarea de afișe, film, prezentare tip slide show, fotografie, discurs, interviu, dialog și diferite exerciții. Sarcinile de lucru au fost provocări: pregătirea unui preparat bun de mâncat, profesor pentru o zi, alegerea unui film plăcut pentru toți, descoperim noi profesii, dialog cu artiști și provocări ridicate de anumiți invitați.
Caracterul interdisciplinar al festivalului s-a realizat prin îmbinarea multor cunoștințe și abilități dezvoltate în școală care au fost uzate acum prin practică. De la cunoștințe de matematică, istorie, TIC, sport, muzică, limba română, limbi moderne, aplicare la gastronomie.
Parteneriatele realizate au fost cu bibliotecarul școlii, cu Academia de Bine prin invitația formatorului și cu directorul artistic Aura Twarowska, solistă la Opera din Viena.
Toate activitățile au fost realizate din clasă, bucătărie și pe platforma Zoom, majoritatea desfășurându-se e după terminarea orelor.

Scopul activității

Dezvoltarea autocunoașterii la copiii implicați și creșterea încrederii în sine prin inteligență emoțională și socială, care pornește prin explorarea unor cunoștințe deja dobândite.

Obiectivele educaționale ale activității

Am urmărit dezvoltarea unor competențe-cheie, de bază pentru anul 2030:
– dezvoltarea competenței digitale;
– a învățat să înveți;
– competențe sociale și civice;
– sensibilizare și expresie culturală.
Obiectivele urmărite au fost următoarele:
– dezvoltarea încrederii în sine și în cei din jur;
– dezvoltarea creativității la elevii implicați;
– crearea unor noi contexte de învățare prin experiența participantului;
– conștientizarea importanței evaluării asupra produsului final al fiecărui copil;
– stimularea încrederii în dezvoltarea relațiilor interumane informale;
– utilizarea unor cunoștințe deja dobândite, puse în diferite contexte practice de învățare;
– dezvoltarea lucrului în echipă;
– îmbunătățirea performanței fiecărui elev participant;
– învățarea continua prin explorare și experimentare;
– creștere a motivării pentru a se implica în diverse activități;
– cunoașterea abilităților elevilor prin altfel de activități;
– dezvoltarea unor atitudini sociale prin dialog și interviu cu cei invitați;
– cunoașterea unor noi profesii prin povești reale;
– creșterea dezvoltării relațiilor cu părinții;
– coagularea grupului participant prin socializare de la distanță;
– dezvoltarea abilităților digitale prin practică;
– experimentarea unor viziuni noi prin diferite posturi în care au fost puși elevii;
– învățare prin experiența de viața celor invitați.

Relevanța activității

Rezultatul impactului elevilor o să fie dovedit prin scurte filmulețe realizate de ei ca și feed-back la activitățile propuse. În calitate de inițiator al acestui festival, pot să spun că rezultatele au fost vizibile, deoarece copiii au depășit mai ușor perioada cu starea de urgență, iar când au venit la pregătire pentru Evaluarea Națională au fost bucuroși de revedere. Am dorit ca prin acest festival să mențin echilibrul emoțional și psihic al elevilor, să îi pregătesc pentru Evaluarea Națională și pentru o alegere corectă a unui liceu conform cu abilitățile fiecăruia. Faptul că elevii au dorit să continue unele activități este dovada faptului că impactul a fost unul benefic asupra lor. Prin creșterea stimei de sine, a încrederii, a motivării pe ultima sută de metrii înainte de Evaluarea Națională a fost benefică, iar cel mai important rezultat a fost că toți elevii din clasa mea au avut medie de admitere peste 5 și au intrat la liceu, iar unii dintre ei au atins excelența cu note de 10 la Evaluarea Națională.