Scopul activității
Trăim într-o societate globalizată caracterizată printr-o dinamică accelerată a schimbărilor structurale cu „izbucniri tehnologice” ce ridică în permanență noi sarcini, cărora educația trebuie să le facă față. Se impune așadar introducerea unor noi tipuri de educație axată pe formarea de competențe care să asigure o bună integrare socială a viitorilor adulți. Este resimţită, mai mult ca oricând, nevoia de a asista învăţarea prin intermediul tehnologiei informatice și de a orienta demersul didactic spre formarea de competențe-cheie. Formarea acestora nu este un atribut singular al educației de tip formal, derulată în școală, ci și o caracteristică importantă a educației de tip informal și non-formal, derulată prin activități extrașcolare și extracurriculare, în afara spațiului limitat al școlii. Concursurile școlare propun o educație de tip informal și non-formal și formează competențe cheie prin strategiile complementare de instruire pe care le postulează iar prin participarea la concursurile școlare elevul este provocat la nivel motivațional, emoțional și profesional. Proiectul F.A.S.T. ENGLISH are ca scop testarea cunoștințelor de limbă engleză a elevilor din clasele V-VIII, valorificarea și dezvoltarea competențelor digitale ale acestora, și stimularea motivației elevilor spre învățare