Descriere
Punctul de plecare l-a constituit povestea lui Eric Carle, ”Ninsoarea din vis”. Elevii de clasa întâi cu ajutorul mijlocului didactic cartea și dirijați de profesor, au descoperit singuri succesiunea evenimentelor, personajele, numele lor și anumite caracteristici. Au urmat o serie de activitați corelate realizate cu părinții și alti actori din școală și comunitate:”Fursecurile pentru Moș Nicolae”, „Ghetuța lui Moș Nicolae”, ”La colindat”, ”Să fim creativi”, ”ÎNVAȚ SĂ DARUIESC”,
Scopul activității
-Cultivarea și dezvoltarea parteneriatului dintre familie și școală; -Implicarea părinților în viața școlii, astfel încât să devină parteneri activi și avizați în educația copiilor; -Crearea de oportunități pentru valorificarea experiențelor pozitive dobândite de părinți în educarea copilului.
Obiectivele educaționale ale activității
„-Dezvoltarea abilităților de comunicare, optimizarea comunicării în triada părinte- elev- învățător;
-Consilierea părinților privind problematica educării copiilor;
-Familiarizarea părinților cu strategii specifice procesului de învățământ;
-Formarea părinților în spiritul ideii de parteneri egali și responsabili în educația micului școlar;
-Convingerea părinților pentru a investi în dezvoltarea personală a copiilor și în a școlii în ansamblu;
-Încurajarea relațiilor de prietenie și colaborare între copii și între părinți;
-Punerea în evidență a potențialului creativ al copiilor și al părinților;”
Relevanța activității
-Dezvoltarea relațiilor de comunicare părinte-copil-învățător; -Dezvoltarea abilităților de a lucra în echipă; -Valorificarea potențialului creativ al copiilor; -Diversificarea ofertei extrașcolare de petrecere a timpului liber; -Cunoașterea nevoilor copiilor; -Sprijinirea copilului de către părinți în pregătirea lecțiilor; -Petrecerea timpului liber în familie; -Creșterea randamentului la învățătură (obținerea de premii la diverse concursuri); -Eliminarea absenteismului școlar.