Descriere

Totul a început în urma participării la un curs – Îndreptar digital – care m-a făcut să văd activitatea la clasă și din altă perspectivă. Având în vedere rapiditatea cu care se întâmplă lucrurile azi și faptul că elevii din zilele noastre nu mai sunt cum eram noi odată, m-am gândit că am nevoie de o schimbare în stilul meu de predare/evaluare, o schimbare care să fie în concordanță cu realitatea elevilor mei. Am înlocuit treptat unele metode tradiționale cu metode noi, care au captat pe deplin atenția elevilor. Aplicațiile folosite de noi la clasă au fost: Stop motion, Word cloud, Canva, Quiver, Kahoot, PhotoGrid, Coreader, QRCode Generator.
Sarcinile de lucru au fost variate, diferit de tot ceea ce făcusem până atunci, elevii fiind bucuroși că în sfârșit au scăpat de fișe sau alte modalități de predare/învățare/evaluare și că puteau folosi aceste aplicații la diferite obiecte și în diferite situații.
Este posibil ca unora să nu li se pară interesant ceea ce am făcut eu la clasă, dar pentru mine a fost un progres important, având în vedere realitatea în care îmi desfășor activitatea.

Scopul activității

Formarea și dezvoltarea abilităților digitale de comunicare ale elevilor

Obiectivele educaționale ale activității

Prin folosirea aplicațiilor la clasă am urmărit: formarea şi dezvoltarea capacităţii de căutare, selectare şi utilizare a informaţiei din mediul on-line, formarea capacității de observare, explorare și înțelegere a mediului înconjurător prin intermediul tehnologiei.

Relevanța activității

Însemnătatea acestor activități pe care le desfășurăm este uimitoare – gândiți-vă că prin intermediul tehnologiei am reușit să rezonez cu acei elevi mai retrași, puțin comunicativi, care de câte ori îi întrebi ceva se blochează, am reușit să îi fac pe elevii cu certificate să fie mândri că pot realiza și ei …Tehnologia atrage foarte ușor elevul în diferite discuții și îl face să depășească acele bariere care apar la o ascultare tradițională, dispare tracul, frica de eșec.

Cum am reușit aceste lucruri – e foarte simplu – tehnologia este viața lor … așa că mi-a fost destul de ușor să îi îndrum să folosească aceste lucruri în scop educativ. Copiii sunt în permanență conectați la tehnologie, la ce este nou și, pentru a putea ține pasul cu ei, am fost nevoită să mă adaptez, să mă reinventez. Consider că am reușit să obțin rezultatele dorite, reușind să implic cu succes și elevii aflați în situații de risc.