Descriere

Proiectul ,,ECO-ȘCOALA” a urmărit formarea conduitei civice, atât în rândul elevilor din școală, cât și la nivel de comunitate, antrenând mai multe instituții de educație și dezvoltând relații de parteneriat cu autoritățile locale.

În cadrul acestui proiect, am asigurat un context de învățare nou, creativ și multicultural, dar și virtual, prin utilizarea platformei eTwining, prin intermediul căreia s-au diseminat bunele practici și noile achiziții. De asemenea, s-au desfășurat activități outdoor, în natură, care au sporit succesul activității.

Sunt foarte implicată în activitățile școlare și extrașcolare pentru educația copiilor, oferindu-le acestora șansa și posibilitatea de a interacționa prin diverse proiecte precum ,, ECO ȘCOALA” , ,,POD DE CĂRȚI PESTE PRUT ÎN ANUL CENTENARULUI”, ,,PRIETENIE FĂRĂ FRONTIERE”, ,,INNOVATE WAYS OF TEACHING”, ,,WORLD PROTECT YOUR WORLD HERITAGE” – proiect E-TWINNING, etc., dar și șansa să interacționeze cu alți copiii din țară și din străinătate, să își cunoască comunitatea din care fac parte, să fie responsabili de acțiunile lor, precum și să își dezvolte un comportament ecologist.

Prin aceste activități determinăm și stimulăm copiii către învățătură, performanță și acțiuni de voluntariat, stimulăm motivația elevilor pentru protejarea naturii și formarea unui comportament ecologic adecvat prin activități concrete de bune practici, imprimându-le astfel o conduită ecologică.

Scopul activității

Stimularea motivației elevilor pentru protejarea naturii și formarea unui comportament ecologic adecvat prin activități concrete de bune practici, dar și responsabilizarea elevilor și părinților în înțelegerea corectă a relației om-natură.

Obiectivele educaționale ale activității

  • Construirea unei atitudini corecte și durabile față de mediul nostru înconjurător;
  • Realizarea unor obiecte artistice din „deșeuri”;
  • Dezvoltarea spiritului de echipă;
  • Conștientizarea faptului că prin acțiunile de voluntariat și plantare de puieți/panseluțe/plante putem proteja mediul.
  • Relevanța activității

    Proiectul nostru și activitățile derulate au avut un impact pozitiv major în asigurarea stării de bine și de satisfacție a elevilor, rezultatele contribuind la progresul lor școlar, dar și la dezvoltarea inteligenței sociale și emoționale.

    Elevii au dezvoltat sentimente de empatie și prietenie cu colegii lor aflați în situații de risc, oferindu-le bucurii și ,,daruri” de prietenie.