Scopul activității
Exersarea exprimării orale și îmbogățirea vocabularului elevilor.
Conținutul învățării: Text narativ – Povestirea orală a textului ,,Dumbrava minunată’’ fragment, M. Sadoveanu, la clasa a IV-a. După verificarea cantitativă și calitativă a temei, am reactualizat cunoștințele anterioare, prin citire selectivă. Am prezentat o secvență din filmul, vizionat anterior, și imagini din povestire, pentru captarea atenției. Am anunțat tema lecției și am folosit citirea pe roluri, după care am completat împreună cu elevii Harta lecturii. În continuare, am folosit Ciorchinele, pentru caracterizarea fiecărui personaj descris din fișa aleasă din Traista cu povești. Apoi,am folosit metodă Cadranelor și am discutat, pe rând,răspunsurile.La final, am explicat tema pentru acasă (text lacunar), pentru completarea povestirii în scris.
Exersarea exprimării orale și îmbogățirea vocabularului elevilor.
La finalul orei elevii vor şti :
OBIECTIVE COGNITIVE:
OBIECTIVE AFECTIV-ATITUDINALE:
OBIECTIVE PSIHOMOTORII :
S-a facilitat accesul la educație pentru copiii din medii defavorizate, prin crearea unui mediu școlar incluziv și care reușește să reducă riscul de eșec școlar.
In clasa au fost si elevi cu CES (ADHD si autism) care au lucrat in echipa, s-au integrat si au relationat cu ceilalti in realizarea sarcinilor date. Au inteles continutul textului si au povestit fragmentul. S-a urmarit remedierea limbajului si a comunicarii. S-a urmarit adaptarea continutului informativ la nevoile unei categorii de elevi aflați în dificultate. (contribuție la creșterea motivației școlare, la promovarea atitudinilor și comportamentelor pro-școală, la formarea/dezvoltarea culturii organizaționale stimulative).