Scopul activității
Creșterea interesului pentru școală prin crearea unor contexte de învățare prin descoperire și experimentare, relaxante, motivante, adaptate nevoilor grupului școlar.
Proiectul se derulează pe parcursul unui an școlar. Cuprinde 10 activități diferite de lectură, orientare spațială și culturală, cercetare și experimentare științifică. Acest parcurs poartă numele DRUMUL CĂTRE MEDALIE și a fost evidențiat pe o hartă pe care se pot observa participanții și pe care a fost punctată fiecare reușită a acestora.
Prima activitate începe în septembrie și are evaluarea în octombrie. Sarcinile au fost propuse elevilor pe rând, la fiecare evaluare a fost anunțată următoarea sarcină de lucru. Spre exemplu, prima activitate a vizat citirea a cel puțin 3 titluri din fișa de lecturi suplimentare din vacanța de vară. În prima săptămână din octombrie a fost evaluată această sarcină și este anunțată următoarea: recitarea poeziei „Rapsodii de toamnă” de George Topârceanu. Aceasta a fost evaluată în prima săptămână din noiembrie.
Pentru fiecare sarcină îndeplinită, elevii au primit câte un stimulent (frunză, steluță, fulg, bulină) pe hartă. Cei care au primit 10 steluțe, la sfârșitul anului școlar vor primi medalia „Hărnicuț de clasa a IV-a”.
Sarcinile pot fi personalizate de învățător/profesor în funcție de specificul clasei.
Creșterea interesului pentru școală prin crearea unor contexte de învățare prin descoperire și experimentare, relaxante, motivante, adaptate nevoilor grupului școlar.
Proiectul a pornit de la ideea recompensării elevilor cu rezultate bune la învățătură, însă a fost o lecție și pentru mine ca profesionist cu 18 ani de carieră, descoperind că cei care poate își pierd destul de repede atenția la o lecție obișnuită, și-au păstrat vivacitatea pe tot parcursul traseului. Un băiețel care se încadrează la evaluările scrise între S –B, ne-a povestit cum a plâns în timpul lecturării romanului ,,Prințul fericit” de Oscar Wilde. Fetița sensibilă cu aptitudini artistice a spus despre povestirile din ,,Lumea celor care nu cuvântă” că sunt triste și-i amintesc despre ,,Puiul” de I.Al. Brătescu-Voinești.
Experimentele au fost atractive și studiate în detaliu. Au știut să explice fenomenul și au împărtășit cu ceilalți reacții chimice, procese fizice, au enumerat substanțele și au detaliat reacțiile ce se formau între acestea.
Copiii s-au susținut unii pe alții, și-au împrumutat cărți, uneori am așteptat o zi-două ca să termine de citit unii care au primit cartea mai târziu. Se luau la întrecere să ajungă la bibliotecă, după aflarea sarcinii de lucru. De multe ori și-au scris pe grup, și-au făcut grup de socializare online.
Faptul că pe hartă nu există niciun copil fără măcar o activitate marcată este o reușită pentru mine, i-am stârnit pe toți către cunoaștere, către experimentare, către cultură, dar și către prietenie, colegialitate și umanitate până la urmă.