Scopul activității
Lectura personală a textelor în limba română, realizarea unor book-trailere și ecranizarea în manieră proprie a unei scene din carte.
Inițial, am pornit de la ideea unui opțional transdisciplinar numit Dialoguri culturale care viza:
În anul școlar 2017/2018, am făcut acest opțional la clasa a V-a, secția maghiară, și a avut un impact pozitiv asupra copiilor din clasă. În anul școlar 2018/2019, am renunțat la ideea unei ore suplimentare la clasa a V-a, secția maghiară, deoarece copiii noștri au un progam mult mai încărcat decât cei de la secția română (au în plus patru ore de limbă maternă maghiară și 1 oră de istoria minorității) și am decis să integrez diverse activități propuse în acest opțional în cadrul orelor de limba și literatura română de la clasa a V-a C.
Lectura personală a textelor în limba română, realizarea unor book-trailere și ecranizarea în manieră proprie a unei scene din carte.
Prin activitatea propusă, am reușit să le ofer posibilitatea comunica în limba română și elevilor cu CES F. M. și chiar și elevei N.Z.C care este hipoacuzică. F.M. are probleme de vedere și de înțelegere. Amândoi au lucrat la proiectul Harry Potter și Camera Secretelor, iar F.M. chiar interpretează rolul principal și vorbește în limba română. Proiectele le-au dat încredere, au lucrat în grup și s-au organizat singuri.