Scopul activității
Proiectul integrat ,,CU TRENULEȚUL PRIN EUROPA’’ întrunește toate elementele didactice a unui exemplu de bune practici, creativ și original. Scopul activității este dezvoltarea capacității de cunoaștere și înțelegere a mediului și a lumii înconjurătoare, a capacității de exprimare și aplicarea cunoștințelor în diferite contexte de lucru, iar atingerea lui s-a efectuat prin îmbinarea competențelor specifice tuturor disciplinelor desfășurate în clasa I, după cum urmează: COMUNICARE ÎN LIMBA ROMÂNĂ 1.1. Identificarea semnificaţiei unui mesaj oral, pe teme accesibile, rostit cu claritate; 1.2. Identificarea unor informaţii variate dintr-un mesaj rostit cu claritate; 1.3. Identificarea unor sunete, silabe, cuvinte în enunţuri rostite cu claritate; 1.4. Exprimarea interesului pentru receptarea de mesaje orale, în contexte de comunicare cunoscute; 2.1. Formularea unor enunţuri proprii în diverse situaţii de comunicare; 2.2. Transmiterea unor informaţii prin intermediul mesajelor simple; 2.3. Participarea cu interes la dialoguri simple, în diferite contexte de comunicare; 3.1. Citirea unor cuvinte şi propoziţii scurte, scrise cu litere de tipar sau de mână; 3.4. Exprimarea interesului pentru lectura unor texte simple, susţinute de suport imagistic; 4.1. Scrierea literelor de mână; 4.2. Redactarea unor mesaje scurte, formate din cuvinte scrise cu litere de mână; 4.3. Exprimarea unor idei şi sentimente prin intermediul limbajelor convenţionale şi neconvenţionale. MATEMATICĂ ŞI EXPLORAREA MEDIULUI 1.1. Scrierea, citirea şi formarea numerelor până la 100; 1.2. Compararea numerelor în concentrul 0-100; 1.3. Ordonarea numerelor în concentrul 0 -100, folosind poziţionarea pe axa numerelor, estimări, aproximări; 1.4. Efectuarea de adunări şi scăderi, mental şi în scris, în concentrul 0-100, recurgând frecvent la numărare. ARTE VIZUALE ŞI ABILITĂŢI PRACTICE 1.1. Sesizarea elementelor de detaliu ale unui mesaj vizual simplu, exprimat printr-o varietate de forme artistice; 1.3. Manifestarea curiozităţii faţă de explorarea de mesaje artistice simple, exprimate vizual; 2.5. Explorarea de utilizări în contexte variate a obiectelor/ lucrărilor realizate prin efort propriu; 2.6. Participarea la activităţi integrate adaptate nivelului de vârstă, în care se asociază elemente de exprimare vizuală, muzicală, verbală, kinestezică. MUZICĂ ŞI MIŞCARE 1.1. Receptarea unor sunete din mediul înconjurător şi din natură, cu durate, intensităţi şi viteză de succesiune contrastante; 2.1. Cântarea individuală sau în grup, asociind mişcarea sugerată de text şi de ritm; 2.2. Cântarea, individual sau în grup, asociind acompaniamentul sugerat de ritm; 3.1. Manifestarea liberă, adecvată, pe muzică, apelând la diverse forme de exprimare, în funcţie de conţinutul şi caracterul muzicii; 3.2. Executarea unui dans cu mişcare repetată, pe un cântec simplu sau pe audiţie; 3.4. Crearea unor linii melodice simple sau a unor combinaţii ritmice şi asocierea acestora cu mişcări adecvate. DEZVOLTARE PERSONALĂ 1.1. Prezentarea unor trăsături personale elementare, în contexte variate; 2.1. Asocierea emoţiilor de bază cu elemente simple de limbaj nonverbal şi paraverbal; 2.3. Explorarea caracteristicilor necesare pentru a fi bun prieten; 3.1. Identificarea unor sarcini de lucru simple în contexte variate; 3.2. Evidenţierea importanţei învăţării pentru propria persoană. În anul școlar 2020-2021, proiectul se va transfera în contexte cu aceeași categorie de nevoi, dar și în contexte cu elevi din categorii diferite de nevoi.