Descriere

Activitatea s-a născut din dorința de a-i atrage pe părinții elevilor din clasă în activitățile școlare, de a le oferi posibilitatea de a face cunoștință cu viața școlară a propriilor copii. A fost aleasă perioada dinaintea sărbătorii Crăciunului . Au fost concepute mai multe elemente surpriză, atât pentru elevi, cât și pentru părinți (programul artistic, sosirea colindătorilor, sarcini de lucru comune, interpretarea colindelor, provocarea anumitor discuții. Părinții au avut sarcini de lucru comune cu copii lor. Am pregătit, în secret, cu elevii de clasă pregătitoare, un moment artistic. Asadar, pentru început, am adresat un mesaj audio celor prezenți după care a urmat o prezentare ppt despre tradițiile de Crăciun la români. Apoi, elevii de clasa pregătitoare au lucrat alături de părinții podoabe pentru pomul de Crăciun, folosind materialele pregătite și puse la dispoziție (fișe pentru decupat, foarfeci, lipici). A avut loc o discuție despre cum petreceau sărbătorile de iarnă în trecut, părinții răspunzând întrebărilor elevilor. A fost un moment incărcat de emoție care i-a sensibilizat pe toți cei prezenți.
Pentru că fiecare generație de elevi rămâne in sufletul unui dascăl, i-am invitat alături de noi pe elevii clasei a V-a, generația mea anterioară, ca element surpriză
pentru părinți, care aveau copii în ambele clase, dar și pentru școlăreii de clasa
pregătitoare. S-au ascultat colinde, s-au cântat colinde de fiecare grup în parte apoi
împreună. Am dorit astfel, să realizez un moment în care să aduc în sala de clasă trei generații, încurajând manifestarea atitudinilor și aptitudinilor tuturor: elevi, părinți, cadre didactice.
A venit apoi rândul celor mici care si-au susținut micul program artistic.
În final, după ce au demonstrat că știu să recunoască literele, cifrele găsite în
”Papuceii Moșului”, au primit cu bucurie pachețelele lăsate de Moș Crăciun.
Interpretarea rolurilor, a cântecelor, realizarea podoabelor pentru pomul de Crăciun, discuțiile purtate, interacțiunile realizate, atmosfera creată dau un caracter interdisciplinar activității. Un mare plus al acestei activități a fost consolidarea
parteneriatului școală – familie.

Scopul activității

Crearea unei strănse legături între părinți-elevi –cadru diadctic, formarea și dezvoltarea încrederii în propriile abilități de comnicare, relaționare prin implicarea în activități educative, manifestarea unor atitudini pozitive față de ceilalți, exprimarea și stăpânirea emoțiilor în interacțiunea cu copiii și adulți cunoscuți.

Obiectivele educaționale ale activității

 Formarea deprinderilor de lucru individual și în echipe prin realizarea unor
podoabe pentru bradul de Crăciun(clopoței, brăduți, lumânări);
 Stimularea interesului elevilor de a participa la activități educative alături
de proprii părinți;
 Participarea la discuții de grup având ca temă ”Tradițiile și obiceiurile de
Crăciun”
 Realizarea unei atmosfere de sărbătoare;
 Interpretarea unor colinde alături de părinți și elevii de clasa a V-a din generatia mea anterioară.
 Prezentarea unui program artisitc de către elevi;
 Citirea cuvintelor găsite în papuceii Moșului;
 Exprimarea emoțiilor trăite pe parcursul desfășurării activitații;
 Dezvoltarea relațiilor interpersonale, a toleranței și altruismului;

Relevanța activității

Încă de când am lansat ideea organizării acestei activități, atât elevii de clasă pregătitoare, cât și cei de clasa a V-a, au fost foarte încântați și dornici să realizăm ceva deosebit. S-au implicat cu multă responsabilitate și maturitate. Au pregătit totul ca o mare surpriză pentru părinți. A fost o provocare pentru ei să pregătească, să învețe rolurile, să pună în scenă programul artisitc, fără ca părinții să bănuiască ceva. Am văzut multă bucurie și satisfacție pe chipurile lor, văzându-și părinții, bunicii, frații în sală, desfășurând activități alături de ei. Elevii si-au manifestat interesul pentru autocunoaştere şi au dovedit o atitudinii pozitivă faţă de ceilalţi, au empatizat cu ceilalți. De asemenea, și-au exprimat și stăpânit emoţiilor în interacţiunea cu copiii şi adulţi, au utilizat abilităţi şi atitudini specifice învăţării în context şcolar. S-au simțit mândrii să le dovedească părinților ceea ce știu și pot.