Descriere

Activitatea se realizează după împărțirea clasei în două: elevi cu păr brunet și elevi cu păr blond. Se pun întrebări ușoare elevilor, să poată răspunde cu ușurință. Vor avea ocazia să răspundă doar elevii cu părul brunet. Răspunsul va fi apreciat astfel:  „brunetii sunt buni, am știut că veți răspunde corect!”. Apoi se schimbă rolurile și vor avea ocazia să răspundă cei blonzi. La fel, voi aprecia răspunsurile primite. Elevii care nu fac parte din grupul valorizat, ajung sa renunțe să ridice mâna, deoarece nu li se va da ocazia să răspundă.

Scopul activității

Formarea unei imagini corecte referitoare la propria persoană (autocunoaștere) precum și a celor din jur

Obiectivele educaționale ale activității

  • fiecare elev să își construiască o identitate de sine pozitivă, atât pentru el, cât și pentru cei din jur;
  • să devină conștienți de diferențele dintre indivizi și de faptul că fiecare este unic, dar suntem egali;
  • dezvoltarea și exersare a comunicării empatice;
  • realizarea unei cunoașteri de sine cât mai aproape de adevăr
  • Relevanța activității

    Relevanța activității desfășurate, precum și a altor activități educativ desfășurate în decursul anului școlar, constă în reducerea abandonului școlar al elevilor de etnie rromă. Prin aceste activități, am urmărit creșterea stimei de sine, prin valorizarea potențialului fiecăruia. Aceste activități își pun amprenta în dezvoltarea personalității elevilor. Pentru atingerea scopului activității, un accent pe participarea egală și activă, fără diferențieri a tuturor elevilor. Rezultatul acestei activități și a altor activități educative, în care sunt implicați elevi de etnie rromă, impactul emoțional pozitiv al activităților. Totodată, ca rezultat este și reducerea autovictimizării rândul elevilor de etnie rromă.