Scopul activității
Formarea unei imagini corecte referitoare la propria persoană (autocunoaștere) precum și a celor din jur
Activitatea se realizează după împărțirea clasei în două: elevi cu păr brunet și elevi cu păr blond. Se pun întrebări ușoare elevilor, să poată răspunde cu ușurință. Vor avea ocazia să răspundă doar elevii cu părul brunet. Răspunsul va fi apreciat astfel: „brunetii sunt buni, am știut că veți răspunde corect!”. Apoi se schimbă rolurile și vor avea ocazia să răspundă cei blonzi. La fel, voi aprecia răspunsurile primite. Elevii care nu fac parte din grupul valorizat, ajung sa renunțe să ridice mâna, deoarece nu li se va da ocazia să răspundă.
Formarea unei imagini corecte referitoare la propria persoană (autocunoaștere) precum și a celor din jur
Relevanța activității desfășurate, precum și a altor activități educativ desfășurate în decursul anului școlar, constă în reducerea abandonului școlar al elevilor de etnie rromă. Prin aceste activități, am urmărit creșterea stimei de sine, prin valorizarea potențialului fiecăruia. Aceste activități își pun amprenta în dezvoltarea personalității elevilor. Pentru atingerea scopului activității, un accent pe participarea egală și activă, fără diferențieri a tuturor elevilor. Rezultatul acestei activități și a altor activități educative, în care sunt implicați elevi de etnie rromă, impactul emoțional pozitiv al activităților. Totodată, ca rezultat este și reducerea autovictimizării rândul elevilor de etnie rromă.