Descriere

Pentru realizarea scopurilor propuse, in octombrie 2018 am aplicat la clasa un chestionar. Analizand raspunsurile am initiat infiintarea unei Biblioteci a clasei, dotata cu carti din contributia personala, a parintilor si a elevilor din scoala. Am creat panoul Lecturo-metru, mijloc care a creat o competitie intre elevi privind completarea lui cu lecturile citite. Valorificarea lecturilor parcurse s-a concretizat, la nivelul clasei ( completarea lecturo-metru, concursuri interdisciplinare) si la nivel national prin parteneriate intre scoli ( precum „Cartea, izvor de intelepciune” Bacau 2019). Pe 15 aprilie, intr-o intalnire elevi-parinti-cadre didactice, avut loc „botezul” Clubului de lectura, urmat de alte doua activitati, Lansarea cartii ” Aventuri de neuitat” a unei fetite de 8 ani si premierea celor mai activi si merituosi cititori.

Scopul activității

Crearea unor contexte variate de dezovltare a competentelor de literatie, a abilitatilor si atitudinilor promovate prin noul Curriculum National si de cultivare a interesului pentru lectura. Imbunatatirea calitatii si atractivitatii actului educational pentru ameliorarea rezultatelor scolare si reducerea riscului de esec scolar.

Obiectivele educaționale ale activității

  • Organizarea unor activitati extrascolare diverse pe domeniul lectura, pentru elevii clasei a II-a si nu numai, din Scoala Costesti, in anul scolar 2018-2019
  • Citirea lecturilor recomandate saptamanal si completarea fisei de lectura apoi a Lecturo-metrului de fiecare din cei 14 elevi ai clasei a II-a
  • Completarea panoului creat Lecturo-metru pana pe 10 iunie in procent de 80% din elevii clasei
  • Implicarea a minim 40 de elevi, din clasele II-VII, 10 parinti si 5 profesori din scoala in activitatile propuse pana la 14 iunie 2019
  • Cresterea implicarii parintilor in activitatea scolara cu accent pe sprijinirea si motivarea elevilor clasei a II-a pe intregul parcurs educational pentru realizarea scopului de reducere a riscului de esec scolar, in anul scolar 2018-2019
  • Promovarea exemplului de buna practica la nivelul celorlalte clase de elevi din scoala in anul scolar curent, la nivelul altor scoli prin participarea la concursuri si realizarea bibliotecii ambulante ( la Scoala Siretel si Scoala Heci), la nivelul Cercului metodic al invatatorilor, pana in decembrie 2019
  • Relevanța activității

    Proiectul Clubul de lectura a avut un impact pozitiv si pentru elevii care aveau nevoie de sprijin educational: 3 elevi din familii monoparentale si 5 elevi din parinti plecati in strainatate. Prin realizarea planurilor individualizate de invatare, prin competitia creata pentru completarea panoului Lecturo-metru, prin competentele de citit-scris si de comunicare orala ale acestor elevi. Au dobandit mai multa incredere in fortele proprii si prin abordarea unor strategii didactice active precum: metoda brainstorming, metoda proiectelor de grup, metoda palariilor ganditoare, lucrul in perechi.

    Lansarea cartii unui copil cu aceeasi varsta a avut de asemenea un impact puternic in randul elevilor mei, acestia exprimandu-si dorinta de a fi si ei, la randul lor, mai buni „scriitori” de texte. Dupa lansare, un „Carnaval al personajelor preferate” a constituit un prilej de promovare de atitudini si comportamente favorabile integrarii scolare si sociale.