Scopul activității
Predare-învățare-evaluare online
Din mulțimea de platforme,aplicații,prezentate în ultima perioadă,am făcut,din punctul meu de vedere,al elevilor și al părinților,cea mai potrivită alegere pentru clasa mea.Cred că am reușit să îi captez prin aceste lecții interactive,să le stârnesc curiozitatea și să continue cu brio învățarea prin acest mod,de acasă,să continuăm cu activitățile interdiciplinare și acasă,prin joc,zâmbete și multă bucurie(premisele unei învățări de succes în CP).
În lecția “Planeta mea” elevii au revăzut pozele lor din diverse activități de la școală sub forma unei scrisori trimise de Pământ pentru ei.În lecția”Timpul”-instrumentele de măsură pentru timp,au revăzut sub formă de filmare TIMPUL NOSTRU petrecut la școală ,în lecția “Alfabetul” acesta le transmite din nou sub forma unei scrisori toate literele învățate la școală prin pozele lor.La finalul fiecărei lecții create ,elevii aveau un “moment de relaxare” și ascultau un cântec:în lecția “Povestea celor trei fluturi”(audiție Valsul Fluturilor),”Alfabetul”(cântecelul ritmat Alfabetul),după o lecție grea de matematică au ascultat Zurli(Vreau să fiu om mare/dacă ești atent le înveți pe toate).Pe lângă acestea ,sub formă de taburi,aveau ideile principale pentru fiecare lecție și chestionare*quiz (fără limită de timp) cuprinzând întrebări din lecție.
Cu siguranță această perioadă mi-a oferit un mare avantaj pentru viitor,am regândit totul și am să continui utilizând,ori de câte ori este necesar,aceste lecții interactive.
Predare-învățare-evaluare online
– Realizarea unor lecții digitale,interactive pentru grupa de vârstă 6-7 ani,elevii clasei pregătitoare,an școlar 2019-2020,pe parcursul suspendării cursurilor(martie-iunie 2020)
●Dezvoltarea competențelor-cheie prin practici didactice eficiente necesare dobândirii achizițiilor fundamentale de la finalul clasei pregătitoare
●Utilizarea metodelor și tehnicilor potrivite pentru colectivul clasei pregătitoare B,personalizarea predării și adaptarea lor la particularitățile de vârstă a elevilor
După experiența lecțiilor realizate cu ajutorul Livresq dar și a feedback-ului pozitiv primit din partea copiilor dar și a părinților,am considerat oportun să vă prezint acest nou mod de a interacționa cu elevii,nu doar în această perioadă,ci de fiecare dată când considerăm că este oportun.Lucrez de 13 ani în învățământ și privesc din mai multe perspective acest mod de lucru.Sunt și părinte,am doi copii preșcolari, și observ alături de ei,ceea ce îi determină să învețe,ce îi face să fie atenți,unde ,la această vârstă ,câștigă “detașat”..JOCUL. Am decis să reparticip la acest concurs deoarece consider că ceea ce am întâlnit în această perioadă trebuie să fie o regândire/reorientare a tot ceea ce înseamnă eră digitală.Personalizarea predării,adaptarea conținuturilor în online și evaluarea formativă în online au fost elementele de care am ținut cont pentru elevii mei,elevi de 6/7 ani .Lecțiile realizate pe platform Livresq integrează o mulțime de elemente interactive(video,taburi,galerie de poze,chestionare,fișiere tip audio,etc) și poate fi descărcabil ,folosit chiar fără conexiune la internet.De asemenea ,la vârsta școlară mică,consider că a întrunit toate condițiile pentru a-i atrage pe copii în această “lume online”,făcându-i în continuare curioși să descopere lucruri noi,să le păstreze motivația,să urmărească/să răspundă întrebărilor și să continue învățarea de acasă. Referitor la conținuturile programei școlare care trebuiau parcurse din martie până în iunie,am organizat într-un nou mod totul.Am început să mă filmez explicând noțiunile care păreau mult mai greu de reținut,cum erau cele de matematică:adunarea sau scăderea cu trecere peste ordin în concentrul 0-31,ultimele litere din alfabet Q/K/W/Z atașând alături povești potrivite pentru fiecare literă(urmărind să rostească clar cuvintele,să recunoască litera inițială/finală,să formeze cuvinte),să le citesc povești la disciplina dezvoltare personală,sau să le creez filmulețe cu mesaje ,pe fond muzical la finalul unei săptămâni de școală.De asemenea am creat jocuri tip kahoot pentru evaluare,iar părinților chestionare( google forms) pentru feedback și pentru a afla ce aș putea îmbunătăți în această perioadă.Toate acestea și multe altele am reușit să le integrez în lecțiile interactive create cu Livresq și sunt publicate pe mai multe platforme ca resurse educaționale deschise:digitaledu.ro,site-ul ISJMM.RO,resurse publice pe platforma educred.ro,platforma iteach,Livresq-biblioteca publică,scoalanr7.wordpress.com.