Scopul activității
Adaptarea demersului didactic creativ la nevoile și interesele elevilor, personalizând predarea, astfel încât fiecare copil să își poată atinge și valorifica propriul potențial
Prin acest proiect am căutat modalități de personalizare a demersului didactic în cele mai mici amănunte. După ce am studiat programa școlară și auxiliarele pe care le-am ales să le folosesc în anul școlar 2018-2019 am creat pentru fiecare copil care urma să treacă pragul clasei SPIRIDUȘILOR, un personaj care să ne introducă în fiecare unitate de învățare și care să-l facă să se simtă important și parte a unui întreg. Astfel avem în clasă următorii spiriduși: al TOAMNEI, al IERNII, al PRIMĂVERII, al VERII, al FRUCTELOR ȘI LEGUMELOR, al APEI, al INSECTELOR, al ANIMALELOR,al PĂSĂRILOR, al POVEȘTILOR, al CRĂCIUNULUI, al PAȘTELUI, al UNIVERSULUI, al TIMPULUI.
Fiecare copil a primit încă de la început un loc pe pereții clasei ( am personalizat imagini cu spiriduși) iar atunci când i-a venit rândul ne-a prezentat ținutul pe care îl are în grijă și ne-a adus câte o surpriză .
Am creat și un grup pe Facebook unde am ales să împărtășesc ideile mele și altor colegi din mediul virtual.(conține 146 de albume cu poze si videoclipuri ale activității noastre).
Adaptarea demersului didactic creativ la nevoile și interesele elevilor, personalizând predarea, astfel încât fiecare copil să își poată atinge și valorifica propriul potențial
Modul în care am ales să abordez programa școlară astfel ,este pentru a crea un spațiu plăcut și îndrăgit de elevi, pentru a le arăta că școala e un loc unde fiecare contează, fiecare se poate dezvolta în propriul lui ritm. Mi s-a întâmplat de multe ori ca elevii mei să refuze să plece acasă la sfârșitul programului pentru că le place la școală, să fie triști pentru că urmează vacanța.