Scopul activității
Formarea și dezvoltarea armonioasă a copilului prin modelarea pozitivă a comportamentului și stimularea competitivității și creativității într-un mediu prietenos și ancorat în principiile vieții sănătoase.
CLASA DOJO, CLASA DIGITALĂ își propune să însoțească elevii în primul lor an de școală și să-i sprijine în demersul lor educațional, cultivând comportamente civice sănătoase, integratoare și echilibrate în relația cu ceilalți, și, nu în ultimul rând, să ușureze dezvoltarea competențelor propuse de Curriculum. Stimulând concurența colegială și dobândirea de ”recompense DOJO”, CLASA digitală va facilita procesul de învățare, în primul rând prin crearea unui climat cât mai accesibil și prietenos copiilor. ”Punctele DOJO” câștigate de elevi se concretizează în diverse recompense (cartonașe cu centura galbenă, maro, verde, albastră…etc., dreptul de a-și aduce la școală jucăria preferată, alegerea unei zi de joacă suplimentară, schimbarea mascotei personale, o zi în banca DOJO, etc.) Fiecare aspect al activităților educaționale este raportat la clasa DOJO, și orice faptă bună, vorbă bună dată unui coleg, ajutor oferit celorlalți, răbdare și îngăduință, vor aduce noi recompense și creșterea numărului de punte obținute. Punctele DOJO se câștigă, atât în timpul orelor de curs, cât și în pauze, în afara orelor (în cadrul activităților extrașcolare), în timpul liber petrecut la locul de joacă sau la lotul agricol al clasei. Relația corespunzătoare cu familia, cu ceilalți adulți, aduce și ea noi puncte DOJO și implicit, mici recompense motivaționale. Să fii elev în clasa digitală DOJO este distractiv în primul rând și un motiv în plus pentru elevii mai puțin îndrazneți, sau mai puțin înzestrați, să câștige respectul colegilor, să se integreze armonios în sistemul educațional. În clasa DOJO, la fel de importante sunt atât rolurile elevilor și ale profesorilor, cât și ale părinților și ale altor adulți care participă direct și indirect la buna dezvoltare a copilului pe toată perioada școlarizării. Fiecare elev este recompensat și motivat să obțină recompense noi pentru sine și pentru colegi: câștigând puncte DOJO, poți să le donezi unui coleg ”aflat în impas” și îți vei ”întări scutul educațional”, putând fi salvat, la rândul tău atunci când lucrurile nu tind să meargă tocmai bine pentru tine (vorbim aici de momente delicate prin care pot trece toți elevii pe parcursul anului școlar, sau de momente în care elevii defavorizați pot avea nevoie de ”sprijin suplimentar” comparativ cu colegii lor). Pentru evitarea situațiilor ”neplăcute”, punctele DOJO vin să motiveze elevul în competiția cu sine și mai ales în încercarea continuă de a-și mulțumi părinții, familia, prietenii. Cu DOJO, câștigi prieteni, câștigi cunoștințe și dezvolți deprinderi civice, emoționale, integratoare și mai ales dezvolți competențe necesare progresului educațional, în anii de școală următori.
Formarea și dezvoltarea armonioasă a copilului prin modelarea pozitivă a comportamentului și stimularea competitivității și creativității într-un mediu prietenos și ancorat în principiile vieții sănătoase.
Nimeni și nimic nu ar trebui să împiedice accesul unui copil la educație; elevii aflați în risc sunt sprijiniți prin acest proiect, CLASA DOJO fiind un mediu propice pentru aceștia; sarcinile adaptate nevoilor lor, le permit să achiziționeze puncte DOJO și să fie recompensați asemeni celorlalți copii, iar succesul lor este cu atât mai mare, cu cât efortul depus este semnificativ superior aceluia efectuat de un elev fără nevoi speciale (pentru ZARA, elevă cu deficiențe de vedere, tabla interactivă permite scrierea și citirea literelor supradimensionate, porfotoliul în aplicația DOJO putând fi efectuat atât în format audio cât și text digital și imagine, ceea ce reprezintă un mare avantaj pentru ea).
Vreau să precizez că toate dispozitivele, aparatura, au fost achiziționate din eforturi proprii și că părinților nu le-au fost solicitate fonduri în acest sens; în proporție de 95% au fost eforturi personale – am învățat să zugrăvesc, să tencuiesc, m-am folosit de talentul creator și am decupat tastatura din polistiren, am vopsit, colorat, desenat; am realizat pe calculator tapetul de pe peretele clasei, am creat, pe lângă site-ul personal, un site separat pentru aplicația DOJO, unde informația este accesibilă doar părinților clasei, prin intermediul unui cont securizat prin parolă.
M-am folosit de cunoștințele în electricitate și cu ajutorul mecanicilor școlii am modificat toată instalația electrică din clasă pentru o iluminare cu led, mult mai eficientă și extrem de odihnitoare – bine-venită pentru fetița care are probleme de vedere.