Scopul activității
Autocunoașterea și intercunoașterea clasei de elevi din mai multe perspective, să dezvoltarea personalității elevului
Activitatea „Cine sunt eu?” s-a desfăşurat anul şcolar trecut, din nevoia de a pune elevii în ipostaze de introspecţie, de căutare, de selecţie şi de exprimare a propriilor lor convingeri legate de propria persoană. Concret, fiecare a ales să-şi prezinte în scris şi să-şi ilustreze calităţile propriei persoane, să-şi descrie calităţile fizice şi morale, aici copiii s-au autodepăşit! Şi-au conştientizat atuurile şi slăbiciunile, şi-au explorat dorinţele şi şi-au definit pasiunile, în limbajul lor sensibil şi pur.
S-a observat pe parcurs doza de sinceritate, stângăcie şi creativitate a fiecărui elev în parte. Elevilor le-a fost mult mai uşor să-şi exprime trăirile în cercul clasei, aşa s-au acceptat mai uşor şi au învăţat să-şi aprecieze fiecare coleg în parte. Lucrările scrise, de elevi, au fost colectate şi s-a realizat un material/broşură, pentru fiecare membru al clasei.
La prezentări au participat şi părinţii. Fiecare expunere a fost apreciată de către ceilalţi elevi prin luări de poziţii, comentarii, încurajări, aplauze.
Autocunoașterea și intercunoașterea clasei de elevi din mai multe perspective, să dezvoltarea personalității elevului
Activitatea devine relevantă prin rezultatele obținute la clasă.Elevilor le-a făcut plăcere să-și realizeze singuri o caracterizare; să-și prezinte atuurile chiar dacă provin din familii cu probleme, din mediul instituționalizat etc. Elevii au demolat prejudecățile existente legând prietenii, dezvoltând relații colegiale strânse.