Descriere
Noi suntem Clasa Pieselor De Puzzle
Încă de la început, scopul meu a fost de a crea un mediu favorabil desfășurării activităților școlare. Sunt învățătoare în această unitate din anul 2018, iar clasa unde aveam să îmi desfășor activitatea nu avea încă un aspect modern și atractiv.
La începutul clasei întâi, când am pășit alături de cei 19 copii entuziasmați și plini de speranță, am înțeles că școlarilor mei nu le era suficient doar un spațiu unde să învețe, ci aveau nevoie de un mediu prietenos și motivant de învățare.Și pentru că s-a născut o nevoie… a început o poveste. Am inițiat, așadar, o strângere de fonduri antrenând comunitatea, prietenii și oamenii pe care îi cunoșteam. Am reușit să îmbunătățesc aspectul inițial, schimbând parchetul, tablele de scris, mobilierul și înlocuirea perdelelor cu jaluzele vericale. Am pornit călătoria de la borna zero, iar fericirea din ochii copiilor m-a făcut să merg mai departe și să cred în visul pe care mi l-am propus. Mi-am dorit să creez un mediu de învățare motivant unde elevii să participe cu interes la activitățile educative, plecând de la un spațiu minimal.
Pe parcursul celor doi ani, am implicat elevii în remodelarea clasei într-un mod pragmatic, concret, oferindu-le control asupra spațiului. Atât elevii, cât și părinții s-au lăsat antrenați în acest joc fiind creactivi și flexibili.
Din punctul meu de vedere, mediul în care îți desfășori activitatea face diferența nu doar în educație, ci și în experiențele de viață ale copiilor.
Plecând de la impactul acestui proiect, am continuat să multiplic aceste experiențe care, treptat, au îmbrăcat haina actelor de caritate pentru toți cei care aveau nevoie de sprijin la nivelul întregii comunități școlare.
Scopul activității
• crearea unui spațiu de învățătare prietenos,motivant și atractiv • implicarea comunității în vederea susținerii și a stimulării procesului instructiv-educativ • cooptarea ONG-urilor și a asociaților prin acțiuni menite să sprijine actul de educație la nivelul comunității școlare
Obiectivele educaționale ale activității
• stimularea capacității de auto-gospodărire
• minimalizarea sentimentului de marginalizarea a copiilor proveniți din medii defavorizate
• implicarea comunității în acte de caritate
Relevanța activității
Văzând schimbările majore la nivelul clasei, aceștia au reacționat într-un mod surprinzător, făcându-mă să continui incursiunea cu noi proiecte. Au fost implicați în campanii ori de câte ori am avut ocazia, printre care campaniile ONG-urilor cu care colaborez: Vreau să merg la școală Iepurilă curățilă Școala de vară Campania Bebe Campania Ghiozdane pentru toți Tablete pentru toți