Descriere
Proiectul „Cercetător în devenire” este un proiect dedicat elevilor care a pornit de la ideea că ”Cel mai bun mod de a invata este sa faci, sa intrebi si sa faci. Cea mai buna cale de preda este sa il faci pe student sa intrebe, sa faca. Nu predica fapte, stimuleaza actul! “ (Paul Halmos, Matematician maghiar)
Elevii școlilor înscrise în proiect realizeaza experimente simple, aplicative pe anumite teme şi investigaţii ştiinţifice, isi dezvolta astfel creativitatea in invatarea stiintei. Elevii vor invata sa invete, learn to learn si learn by doing. Cadrele didactice coordonatoare vor adapta creativ strategiile didactice la specificul fiecarui elev si astfel, fiecare copil va fi pus in valoare. Elevii devin actori ai propriei formari. Am publicat lucrarile participantilor intr-un CD cu cod ISSN, realizand astfel un adevarat auxiliar pentru predarea stiintelor pentru clasele 0-VIII.
In situatia de urgenta creata de virusul Covid, in lunile martie- iunie 2020, activitatile proiectului au continuat online, implicand activ copiii in activitati creative, pe care le-au realizat acasa cu parintii, dar si in direct in cadrul lectiilor online. Prin activitatile organizate cu elevii clasei, prin vizitele virtuale, intalnirile pe Skype in the classroom cu elevi din Japonia, Pakistan,India, Iordania, Rusia, am urmarit incurajarea copiilor, evitarea abandonului scolar, realizand lectii atractive, interactive.
Scopul activității
Dezvoltarea creativității în predarea științelor-STEAM- folosind investigația științifică, abilitatea de a lucra productiv într-un grup, dezvoltarea abilităților digitale, implicarea actorilor din școală și din comunitate în activitățile de învățare și promovarea unei învățări vizibile, inclusiv în condiții speciale de urgență.
Obiectivele educaționale ale activității
1. Dezvoltarea unor concepte la elevi care să le permită înţelegerea aspectelor fizice ale lumii din jurul lor prin gândire proprie, activități STEAM, folosind raţionamentul critic şi logic aplicat dovezilor pe care le-au colectat.
2. Adaptarea creativă a strategiilor didactice la specificul fiecărui elev.
3. Implicarea actorilor din școală și din comunitate în activitățile de învățare și promovarea unei învățări vizibile, inclusiv în condiții speciale de urgență.
4. Implicarea activă și responsabilă a elevilor în activități de echipă ce presupun cooperarea și solidaritatea.
5. Dezvoltarea abilităților digitale, lecții în mediul online.
Relevanța activității
Prin implementarea acestui proiect am format elevi creativi, curajoși, prietenoși, dornici să exploreze fizic, dar și virtual, noi teritorii , am folosit metode inovative de învățare. Am urmărit starea de bine a elevilor, dar și a cadrelor didactice, promovând și încurajând studiul individual. Proiectul Etwinning Cercetator in devenire https://live.etwinning.net/projects/project/202278 Grupul Proiectului Cercetator in devenire https://www.facebook.com/groups/608088303056213 https://twinspace.etwinning.net/95821/materials/files Cartea virtuala CERCETATOR IN DEVENIRE https://drive.google.com/file/d/18I5eEQM7P9U7O_RW5FoDlQS3S74OERHq/view?usp=sharing