Descriere

Motto-ul clasei noastre, ,,Călători în lumea cunoașterii” , s-a dovedit nu doar foarte inspirat, ci și foarte motivant fiindcă perioada pandemică, dincolo de provocările și aspectele sale negative, ne-a oferit oportunitatea explorării și călătoriei în lumea cunoașterii digitale, într-un mediu de învățare interconectat, deschis și prietenos. Exploatând oportunitățile oferite de existența platformelor educaționale și a aplicațiilor digitale, am creat activități suport pentru învățarea online,prin predarea abc-ului digital, prin parcurgerea conținuturilor de învățare într-o manieră atractivă, pentru atingerea competențelor și prin realizarea unor resurse educaționale deschise atractive și relativ ușor de accesat.
Am utilizat platforme de design grafic, aplicații web de înregistrare și aplicații digitale:canva,bookcreator,jeopardylabs,loom,mentimeter,padlet,prezi,purposegames,quizalize,quizizz, storyjumper, typatone, wordwall, wordcloud, cu ajutorul cărora am eficientizat actul meu didactic, oferind elevilor lecții, materiale didactice și teste cu design atractiv, ușor de accesat, printr-o abordare interdisciplinară, într-un spațiu de învățare prietenos, care a generat schimbare și învățare experiențială.
Asistați de părinți, care au avut și rolul de a asigura securitatea în mediul online, elevii au folosit aplicațiile digitale, realizând și propriile produse ale activităților. Împreună am trăit și experiența ,,serbărilor digitale” reușind transferul emoției dincolo de ecranul dispozitivelor tehnologice.Folosind aplicația loom m-am înregistrat explicându-le pașii în realizarea unei scrisori electronice , prin accesarea site-ului o scrisoare.ro și ne-am trimis scrisori și felicitări digitale. ,,Călătoria digitală” ne-a fost facilitată de generoasa platformă educațională googlclassroom, iar bucuria revederii zilnice ne-a prilejuit-o googlemeet.
Exploatând creativ dispozitivele digitale existente în sala de curs, am creat contexte de învățare prin ateliere de lectură-pictură, în cadrul cărora, în timpul orelor de curs, după lectura unor texte ca: Degețica de H.Ch.Andresen, Țup, de A.Donovici, Cheița de aur, de A.Tolstoi, Cați ani ai? de G.Vieru, Buburuza Bia, de F.Rusu, Povestea unui om leneș, de I.Creangă am transferat cunoștințele asimilate în plan practic, invitându-i la realizarea unor picturi tematice ce facilitează însușirea mesajelor lecturilor.Tot cu ajutorul aplicațiilor digitale am oferit elevilor înregistrări ale lecturii mele, de exemplu povestea ,,Bunicul” de B.Șt.Delavrancea.
Produsele activităților le-am prezentat ca model de bună practică pe pagina mea de facebook, în acest fel promovând lectura și învățarea vizibilă nu doar în randul elevilor mei , ci și în randul altor categorii de beneficiari.