Descriere

Am conceput proiectul educațional ”Călător virtual prin muzeele lumii” pentru a veni în sprijinul elevilor afectați de pandemia cu COVID-19, din cauza izolării. În aceste condiții, i-am provocat pe elevii mei să pornească într-o călătorie virtuală prin marile muzee ale lumii, să intre în pielea unor personalități pe care le admiră și să participe ei înșiși la realizarea unor mici muzee acasă, pornind de la pasiunile lor, utilizând instrumente web 2.0 pentru prezentarea micilor colecții de obiecte. Am structurat activitățile într-un mod coerent, astfel încât aceștia să fie conduși pas cu pas prin experiențe de învățare care să îi ajute să înțeleagă la nivel personal modul de lucru online, utilizând diferite platforme educaționale și instrumente web 2.0. Deoarece o călătorie printr-un muzeu este o experiență complexă, am abordat subiectul într-un mod transdisciplinar, oferindu-le elevilor activități structurate în cinci mari etape: explorare (vizitarea fizică a diferitelor muzee din țară sau străinătate), documentare (colectarea de informații din diverse surse, prin vizitarea unor muzee virtuale), asimilare (elevii sunt încurajați să își prezinte personalitatea pe care o admiră cel mai mult), creație (realizarea unor materiale creative folosind instrumente web 2.0), expunere (realizarea unei expozitii virtuale cu cele mai reușite creații). Sarcinile de lucru au fost foarte variate, bazate pe conlucrare, colaborare și comunicare, prin intermediul unor metode de lucru activ-participative, astfel fiecare elev implicat, reușind să își găsească o arie de competență și să obțină rezultate frumoase. Sloganul nostru a fost: ”Experimentează, visează, acționează, învață!”.