Descriere
Proiectul educațional, în desfășurarea sa, implică toate resursele necesare unor bune colaborări, parteneriate culturale și reușite. În ultimii doi ani, cel puțin, s-a citit, s-a scris, s-a râs mult, s-a participat la concursuri artistice la care trupa de teatru a școlii „Traista cu povești” a primit premii deosebite, s-a mers la lansări de carte – și la propria lansare de carte de poezie, publicată de editura Junimea, dublă lansare, în fapt, în corp BCU și corpul Școlii Rediu, activitate la care copiii au recitat din volumul „Lebede roșii” – s-au făcut excursii literare. De asemenea, am fost vizitați de personalități culturale, criticul literar Ioan Holban, directorul Teatrului Luceafărul, poetul Cornelius Drăgan, scriitorul și istoricul Ion Muscalu, scriitorul și crainicul TV Petru Frăsilă (care ne-a și filmat pentru emisiunea sa de la TELE MOLDOVA), scriitoarea prof. Iulia Ralia, prof. univ. preot Gabriel Coroamă, primarul comunei dl.Vasile Haidău, profesori din alte școli. Am fost sprijiniți și apreciați. S-au donat cărți, s-au creat colțuri de lectură în clase, pe holuri și chiar în natură, am coordonat ateliere de scriere și desen și, mai ales, am citit mult, pe placul nostru, am vorbit și mai mult, ne-am împărțit timpul împreună și ne-am împrietenit!
Perioada școlii online a fost un răgaz de a citi, de a citi și cărți e-book, de a participa la maratoane de poezie, de a învăța să comunicăm pe toate canalele posibile, de a urmări filmele preferate, în timpul rămas liber, în afara schemei orare școlare, menținând legătura în permanență și continuând progresul în educație, prin dezvoltarea gândirii critice, finalul de an școlar aducând rezultate deosebite.
Scopul activității
Stimularea interesului pentru lectura individuală şi colectivă în perioada şcolară, în vederea dezvoltării şi activizării vocabularului şi a dobândirii tehnicilor de muncă intelectuală. Dezvoltarea unor aptitudini speciale, antrenarea elevilor în activităţi cât mai variate şi bogate în conţinut, cultivarea interesului pentru lectură, facilitarea integrării în mediul şcolar, oferirea de suport pentru reuşita şcolară în ansamblul ei, fructificarea talentelor personale şi corelarea aptitudinilor cu atitudinile caracteriale.
Obiectivele educaționale ale activității
• stimularea gustului pentru lectură;
• apropierea copiilor de carte şi de cuvântul scris;
• formarea unei atitudini de grijă şi respect faţă de carte;
• îmbunătăţirea comunicării orale şi stimularea interesului pentru citit-scris;
• cunoaşterea instituţiilor care se ocupă de apariţia, distribuirea sau păstrarea cărţilor;
• stimularea imaginaţiei şi a creativităţii verbale;
• împărtăşirea experienţelor personale, limitarea absenteismului și abandonului școlar.
Relevanța activității
Să alegi pentru a deveni, să știi să alegi, fiind tu responsabil propriilor acte și posibilități de a fi este lozinca proiectului nostru. Elevii iubesc libertatea și modul de a gândi singuri, de a explora. Ce exemple au în jur și cum putem să îi sprijinim mai mult pentru realizarea succesului școlar, ține de noi adulții. Pentru asta, exemplul de bună practică este realmente calea unei educații de calitate. Prin proiectele școlii, legătura permanentă cu comunitatea locală și exemplul adus de mine, ca profesor, apoi de personalitățile culturale pe care le-am invitat și care ne-au vizitat, cât și implicarea, în mod constant, a părinților la toate activitățile noastre, elevii au reușit întotdeauna să obțină rezultate frumoase în catalog, nu au absentat niciodată fără motiv de la școală, și cei din anii finali au ajuns la liceele pe care și le-au dorit.