Descriere

,,Pictezstele”, pagina pe care postez frânturi din activitatea mea didactică zilnică, a apărut în septembrie 2015, din drag de copii și din drag de meseria de dascăl. Tocmai decorasem clasa cu tema Micului Prinț și am simțit nevoia să împărtășesc și altor persoane rezultatul. A fost o bucurie să observ, apoi, cum încet, încet Pictezstele creștea sub ochii mei zi după zi. Postam acolo activitățile pe care le desfășuram în fiecare zi și feedback-ul pe care l-am primit a fost copleșitor.

Eram foarte foarte bucuroasă că activitățile și viziunea mea asupra educației este validată și, în același timp, simțeam că tot ceea ce fac începe să aibă ramificații din ce în ce mai extinse. Am încercat și încerc să promovez o educație bazată pe atașament, o strategie didactică ancorată în pasiunile și interesele elevilor și, în același timp, să subliniez importanța educației afective în școală. Nu știu cât am reușit, dar știu sigur că am câștigat o mulțime de prieteni și am învățat enorm de la toți cei pe care i-am cunoscut și învăț în fiecare zi.
Pe pagină am postat și postez în continuare exemple de jocuri pe care eu le-am aplicat la clasă, activități, fișe de lucru, povești, tot ce am simțit că ar fi util în activitatea cu copiii.

În ultimii ani, am început să fiu foarte pasionată de domeniul inteligenței emoționale. Încerc să aduc cât pot de mult principiile și aspectele pe care le învăț în acest domeniu, în clasă prin intermediul jocurilor pe care le jucăm, al discuțiilor pe care le avem, sau prin activitățile pe care le desfășurăm. Consider că e foarte important să le oferim copiilor posibilitatea să învețe jucându-se, colaborând, rezolvând sarcini în echipă. De asemenea, consider că o comunicare eficientă, sinceră și veritabilă între profesor și copil e esențială. Cred cu tărie în empatie și în câștigurile enorme pe care le putem avea noi (copii, profesori, părinți) de pe urma activităților desfășurate care să vizeze dezvoltarea/înțelegerea empatiei.

În privință elevilor/copiilor aflați în situații de risc, am primit de-a lungul timpului pe site foarte multe comentarii care, cred eu, confirmă faptul că am ajutat cât de mult am putut copii din toate categoriile.
Înscrierea la selecția de bune practici a fost făcută de persoane care apreciază materialele de pe Pictezstele și sunt recunoscătoare pentru acest aspect.

Consider că materialele și ideile postate răspund nevoii de creativitate de care sistemul de educație din România are mare nevoie în acest moment. E vorba de a preda cu imaginație, îmbrăcând în culoare, emoție și poveste fiecare conținut. Materialele și ideile de activități pe care eu le propun sunt simple și colorate, pot fi aplicate, confecționate, sau descărcate de pe pagina mea foarte ușor. Toate ideile provin din dorința de a veni în întâmpinarea elevilor și de a răspunde pasiunilor lor. Observ în fiecare zi care sunt elementele care le aduc copiilor bucurie, ce le place să facă, care sunt jocurile pe care le joacă, care sunt pasiunile lor. Pe baza acestor informații, încerc să predau conținuturile. În același timp, mă străduiesc să folosesc în predare cât mai multe materiale naturale: pietricele, conuri, crenguțe, castane, hârtie reciclată. În felul acesta, aflăm că avem la îndemână o mulțime de materiale minunate pe care trebuie doar să le descoperim. Pe pagina de Facebook „Pictezstele” sunt o mulțime de imagini care ilustrează strategii didactice apropiate de interesele elevilor, bazate pe jocuri și culori, care implică mișcare, care valorizează fiecare elev în parte și care aduc plus valoare dimensiunii emoționale a lecțiilor.
În clasa I, toți elevii clasei au obținut calificativul FB. În același timp, la concursul Comper au fost elevi calificați la etapa națională. La Comunicare în limba română, trei elevi calificați la Etapa Națională au obținut următoarele punctaje: 100, 90 și 75 de puncte. La matematică, cei doi elevi calificați au obținut 90 de puncte. O elevă a fost premiată în cadrul evenimentului: Gala 10 pentru Cluj 2018.

În ceea ce privește feedback-ul elevilor, vă invit într-o zi să participați la activități. Acolo o să se vadă cel mai clar entuziasmul și bucuria lor de a participa la ore. Suntem în clasa I și fiecare zi ne-a adus o nouă literă, așa că fiecare zi a fost o bucurie.

Despre competențele dezvoltate, anul acesta toți elevii din clasă au învățat să scrie și să citească. Au făcut acest lucru în ritmul lor, așa cum au simțit, fără să fie grăbiți, însă acum, la final, toți elevii reușesc să citească și să înțeleagă un text de dimensiuni reduse și reușesc să scrie și să transcrie texte de acest fel.

În ceea ce privește feedback-ul elevilor și al părinților, anul acesta în aprilie mi-au făcut o surpriză uriașă când elevii m-au desenat, fiecare așa cum a considerat, iar părinții au scanat cele 30 de desene ale copiilor, le-au aranjat sub formă de stea și le-au imprimat pe un tricou pe care mi l-au dăruit ca amintire. Desenele copiilor ilustrează cu adevărat modul în care apar în ochii lor. Am stat mult să le analizez culorile și liniile și toate mi-au adus bucurie. Cred că acesta e cel mai mare test de evaluare: cum apărem noi, dascălii, în ochii copiilor.

Consider, de asemenea, că dimensiunea socio-emoțională pe care încerc să o am în vedere în postările mele este una extrem de importantă și elevii pot utiliza conținuturile predate în numeroase contexte de viață, nu doar în contextul mediului școlar.

Eu simt că de-a lungul acestor ani, site-ul Pictezstele a reprezentat o sursă de insiprație pentru toți cei implicați în desfășurarea activităților educative. Cei 13.000 de urmăritori ai paginii, zecile de mesaje primite în fiecare săptămână, fotografiile cu activitățile Pictezstele aplicate în diferite colțuri ale țării și sutele de reacții și de comentarii la postări și la articole vin să confirme acest lucru.
Fac parte din echipa Aspire Teachers, un ONG al cărui obiectiv este să pună un profesor excepțional în fața fiecărui elev din România. Am luat parte la Academia Aspire Teachers 2017, iar de atunci fac parte din echipa de Know How. În acest moment, echipa Know How, împreună cu membrii comunității, lucrează la dezvoltarea unui curriculum care vizează competențe socio-emoționale pentru ciclul primar și competețe de automotivare și vorbit în public pentru clasele gimanziale.
În cadrul Academiei Aspire 2018, am susținut workshop-ul numit Competența socio-emoțională în școală. Feedback-ul primit de la cei 40 de profesori prezenți în sală a fost motivant.
Am susținut ateliere la Sibiu, Zalău, Brașov, Ploiești, în cadrul Festivalul Educației FIEdu, în cadrul cărora le-am vorbit cadrelor didactice despre bucuria de a fi profesor.

Am avut o colaborare excepțională cu Bianca Mereuță, fondatoarea grupului „Ce le citim copiilor”. Împreună, am desfășurat ateliere de lectură cu copiii. Am participat ca profesor-colaborator în cadrul proiectului „Dăruim comori”. Un proiect prin care membrii comunităților din diferite colțuri ale țării au primit pachete cu cărți pentru a le citi copiilor care fac parte din comunitatea respectivă (https://www.facebook.com/bianca.mereuta/videos/10210071793869904/UzpfSTQzNTIyNjUyMzM0OTcxNDo5NjIxOTE3MjA2NTMxODk/)

Site-ul Pictezstele a reprezentat un subiect pentru scrierea unor articole:
– http://sparknews.ro/2019/03/28/claudia-badiu-cred-in-puterea-jocului-si-a-inteligentei-emotionale-mi-as-dori-ca-barometrul-bucuriei-in-clasa-noastra-sa-indice-mereu-cote-inalte/
– https://suntpitic.ro/predarea-prin-atasament-interviu-cu-claudia-badiu-2/

Zecile de mesaje primite pe pagina Pictezstele reprezintă motive să cred că foarte mulți dascăli din România folosesc aceste materiale, iar impactul lor ajunge la toate categoriile de elevi.
M-a bucurat publicarea unui articol al unei foste eleve, acum în clasa a VI-a, în revista „Flacăra”, referitor la dragul de școală și de doamna învățătoare.

Rezultate la concursurile școlare, atât etapa județeană cât și națională: 3 elevi calificați la etapa Națională a concursului Comper, o elevă cu 100 de punct.

Eleva Mara Ferențiu a fost premiată la Gala 10 pentru Cluj în anul 2018 pentru rezultate deosebite obținute în anul școlar 2017-2018, timp în care a fost în clasa pregătitoare.

Premianții Galei ”10 pentru Cluj”, ediția 2018

Elevii din clasa I A manifestă drag de școală și desfășoară cu interes activitățile propuse. Ca gest de recunoștință, în aprilie 2019 fiecare elev a realizat un desen, așa cum o văd ei pe doamna învățătoare și în colaborare cu părinții au aranjat aceste desene sub forma unei stele și le-au imprimat pe un tricou. Bucuria din ochii lor atunci când mi-au dăruit tricoul a fost neprețuită. De asemenea, culorile și modul în care au ilustrat-o fiecare pe doamna învățătoare m-au făcut să îmi dau seama că sunt pe drumul cel bun.

Scopul activității

Scopul blogului este de a pune la dispoziția cadrelor didactice, la dispoziția părinților și chiar a elevilor activități educative și idei creative de predare, fixare și consolidare a conținuturilor predate la clasă.

Obiectivele educaționale ale activității

  • Competențe socio-emoționale;
  • Dezvoltarea creativității;
  • Antrenarea flexibilității în gândire.
  • Relevanța activității

    Zecile de mesaje primite pe pagina Pictezstele reprezintă motive să cred că foarte mulți dascăli din România folosesc aceste materiale, iar impactul lor ajunge la toate categoriile de elevi.

    De curând sunt lector și desfășor seminarii în cadrul unui proiect european numit ,,Alege școala pentru un viitor mai bun”, seminarii de dezvoltare personală și profesională cu profesorii unor școli identificate ca având grad de risc în ceea ce privește abandonul școlar. În acest moment seminariile sunt în desfășurare.