Descriere

Imaginează-ți o călătorie în care, timp de aproape patru luni, ai un ghid personal, care te însoțește pentru a-ți fi aproape în explorare, pentru a afla ce ai nevoie și a te ajuta să obții! Iată povestea acestei „călătorii” din punct de vedere al „turiștilor”.
Activitatea din proiectul nostru a constat în organizarea unor ateliere de lucru, două pe săptămână, în care elevii din clasele primare cu dificultăți de învățare au fost ghidați de către elevi din clasele gimnaziale în activități abordate integrat; am folosit metafora „călătoriei”, în care „turistul” are nevoie de un „ghid” care să îl ajute să descopere frumusețea „traseului de parcurs”. S-au citit și s-au scris povești, s-au legat prietenii, s-au exersat răbdarea și reziliența, au ieșit la iveală supereroii din fiecare.
O zi de „atelier” avea următoarea structură: joc de conștientizare fonologică și fonemică- frontal; activitate de citit-scris bazată pe metoda ABEL – frontal și în perechi / grupuri mici; joc de exprimare a emoțiilor/ trăirilor; reflecție asupra activității și realizarea planului pentru următoarea zi de atelier.
Prin parteneriatul cu Fundația „Noi orizonturi” – programul „Școli cu scLipici” am avut acces la unele materiale și metode pe care le-am folosit în activitățile de citit-scris.