Scopul activității
Dezvoltarea competențelor de lectură și de literație ale elevilor de clasa a cincea. Realizarea unei activități inedite, la propunerea dnei Corina Giurgia, PR Cărturești.
Atelierul de lectură a avut ca punct de pornire cartea „25 de grame de fericire” scrisă de Massimo Vachetta și Antonella Tomaselli, apărută în colecția Polirom Junior. Elevii, în echipe de câte 3, au pregătit citate/pasaje din carte, întrebări pentru colegi despre conținutul cărții, au sondat și împărtășit emoții, cu ajutorul unor emoji-uri. Au surprins, prin desene, sensibilitatea cărții. Au făcut rebusuri, jocuri în PPT și, de asemenea, un Kahoot. Implicarea fiecăruia a fost dovada că orice făptură „face parte dintr-o armonie minunată care trebuie ocrotită”.(Massimo Vachetta) Caracterul interdiscplinar a fost asigurat de faptul că pesonajele cărții sunt aricii, astfel că s-a făcut transferul de informații din și spre biologie. Acest atelier a fost realizat în colaborare cu Cărturești Iași, prin PR Corina Giurgia, și editura Polirom, prin PR Claudia Fitcoschi.
Dezvoltarea competențelor de lectură și de literație ale elevilor de clasa a cincea. Realizarea unei activități inedite, la propunerea dnei Corina Giurgia, PR Cărturești.
Această activitate a urmărit, din perspectivă cognitivă, descifrarea și înțelegera mesajului cărții „25 de grame de fericire”, prin pregătirea unor activități, în funcție de tipul de inteligență a fiecărui elev, iar din punct de vedere emoțional, elevii au fost provocați să facă față unui atelier derulat live/online pe platforma Zoom și pe Facebook, urmărit în direct, fiind nevoiți, astfel, să facă față unei eventuale temeri de a fi priviți de persoane necunoscute.
Obiectivul atitudinal a fost ca elevii să demonstreze că au citit cartea, că au înțeles mesajul, că l-au valorificat în diferite și creative activități.
Elevii au fost entuziasmați, emoționați, nerăbdători, înainte de atelier, apoi au fost spontani, naturali, cu umor, în timpul desfășurării activității. Au fost responsabili și riguroși în realizarea sarcinilor de lucru, dovadă fiind fluența și curgerea firească a atelierului. Au făcut glume între ei, au fost exigenți în evaluarea răspunsurilor celorlalți, au fost naturali, având ezitări uneori, când nu aveau răspunsul la îndemână.