Scopul activității
consolidarea operațiilor de adunare și scădere în concentrul 0-31 în contextul informațiilor referitoare la Centenarul Marii Uniri;
Structura didactică a acestei lecții cunoaște o abordare inedită, deoarece la baza ei
funcționează în condiții optime parteneriatul școală, familie, comunitate. Sarcinile matematice pe
care le-am creat vizează abilităţile specifice fiecărui tip de inteligenţă raportate la fiecare elev în
parte, astfel că școlarul de clasa I a fost încurajat să utilizeze tipul de inteligență preferat atunci
când învață. În scopul de a obține cele mai bune rezultate, am reușit să satisfac nevoile de învățare
ale elevilor, de a valorifica metode eficiente de identificare a acestor moduri individuale de învățare
și de a le integra în lecții. Prin urmare, am împărțit elevii în 8 grupe corespunzătoare celor 8
inteligențe multiple. Din această persepctivă elevii au primit ocazia de a lucra în echipă într-un
context interdisciplinar atractiv, întrucât cunținutul matematic a fost integrat cu informații despre
Ziua Națională a României. Reușita lecției a fost asigurată de mediul social-interactiv, prietenos,
ludic din sala de clasă, de jucăriile prezente la fiecare grupă și de tabla interactivă DualBoard care
au generat rezolvări corecte și clar prezentate. Parcursul lecției a îmbrăcat un caracter competitiv,fiindcă pentru fiecare sarcină matematică rezolvată corect respectiva grupă a primit ca recompensă
câte o regiune istorică, iar la sfârșitul lecției s-a obținut, cu piesele primite, harta României Mari.
consolidarea operațiilor de adunare și scădere în concentrul 0-31 în contextul informațiilor referitoare la Centenarul Marii Uniri;
Competențe specifice:
Matematică şi explorarea mediului
1.4- Efectuarea de adunări şi scăderi, mental şi în scris, în concentrul 0-31, cu și fără trecere peste
ordin;
1.6- Utilizarea unor denumiri şi simboluri matematice în rezolvarea şi/sau compunerea de exerciții
și probleme;
3.2- Manifestarea grijii pentru comportarea corectă în relaţie cu mediul natural / social;
5.2. Rezolvarea de probleme simple în care intervin operaţii de adunare sau scădere în concentrul0-31, cu sprijin în obiecte, imagini sau reprezentări schematice;
Comunicare în limba română
2.3. Participarea cu interes la dialoguri scurte, în situaţii de comunicare uzuală;
Arte vizuale și abilități practice
2.6. Participarea la activităţi integrate adaptate nivelului de vârstă, în care se asociază elemente de
exprimare vizuală, muzicală, verbală, kinestezică
Obiective operaţionale:
O1 -să opereze cu noţiunile matematice învăţate;
O2 -să rezolve corect, oral şi în scris, adunări și scăderi cu numerele naturale din
concentrul 0-31, cu şi fără trecere peste ordin;
O3 -să verbalizeze operaţiile efectuate, motivând alegerile făcute în rezolvarea exerciţiilor
şi problemelor;
O4 -să compună probleme după un exercițiu dat recurgând și la material intuitiv;
O5 -să manifeste spirit de iniţiativă şi cooperare în cadrul grupului;
O6 -să identifice elemente specifice Centenarului Marii Uniri.
5. Elevii participanţi: număr total de participanți, procent de participanți din numărul total de
elevi din grupul țintă;
36 elevi înscriși, 36 de elevi participanți – 100%
6. Durata şi locul desfăşurării activităţii:
Durata: 50 min
Locul : sala de clasă
– rezolvare de exerciții și probleme oral și în scris prin aplicarea terminologiei matematice – compunere de probleme și aflarea termenului necunoscut – inițierea, menținerea și încheierea unui dialog cu tema La magazinul popular, valorificându-se totodată piesele vestimentare ale portului național românesc în miniatură folosirea corespunzătoare a bancnotelor – selectarea unor imagini corespunzătoare cerințelor formulate din trăistuța magică – intonarea și punerea în joc a unui cântecel popular studiat la orele de MM – echilibrarea unei balanțe de lemn – utilzarea tablei inteligente DualBoard cu ajutorul stiloului interactiv – ornarea regiunilor istorice cu lucrările artistice realizate la orele de AVAP – realizarea unui puzzle magnetic- „România Mare”