Scopul activității
Adaptarea creativă a strategiilor didactice la specificul clasei/unității de învățământ/zonei socio-economice și culturale din care provin elevii
Pentru a-i apropia pe elevi de materia pe care o predau, am creat materiale educaționale inspirate din ceea ce le place elevilor cel mai mult. Le prezint cadrelor didactice aceste exemple de bune practici, dar îi învăț și cum să creeze aplicații sau soft-uri educaționale pentru alte materii. Participând cu plăcere, elevii își folosesc abilitățile și își descoperă altele noi, acestea contribuind la reducerea riscului de eșec educațional și la creșterea motivației școlare.
Așadar, am apelat la jocul MineKraft pentru a-i convinge să citească, propunându-le să creeze ”lumi” și personaje din cărțile citite, pe care să le prezinte. Metoda s-a bucurat de mare succes, ceea ce i-a făcut pe cei de la MicroSoft să descopere că acest joc poate fi utilizat la aproape toate materiile școlare. Așa au creat platforma MineKrafteducation, ca resurse educaționale, pentru educatori din întreaga lume.
Încerc să predau/evaluez noțiunile din programă, pe placul lor prin jocuri create de mine pe platformele: Kahhot, Quizizz sau Learning App. Învățând literatura direct de la scriitori: de la Robyn Yardi din Santa Barbara am învățat să creăm personaje literare, iar cu ajutorul Triciei Brawn din Alaska au înțeles mai bine trăsăturile basmului. Am creat și aplicat metode/strategii care personalizează învățarea: Anuarul familiei, Capsula timpului, Melodia preferată/comentată/analizată gramatical, Jurnal de Conversație al familiei, Steaguri tibetane purtătoare de mesaje, Istoria bunicilor mei etc.
Adaptarea creativă a strategiilor didactice la specificul clasei/unității de învățământ/zonei socio-economice și culturale din care provin elevii
Activitatea este relevantă și pentru elevi aflați în situații de risc pentru că am creat un climat afectiv pozitiv în clasele în care predau, pentru că le ofer sprijin, încurajare, apreciere pozitivă, folosesc laude, încurajări, întărirea pozitivă și încurajez învățarea afectivă.
La dirigenție identificăm riscurile cu care ne confruntăm în clasă, apoi găsim soluții la probleme. Așa am creat „tratamente” haioase, menire a le corecta comportamentele cu factori de risc: „Praf de înălbit limbajul”, „Soluție pentru împăcări”, „Rețetă pentru prietenie”, „Pastile pentru coborârea tonului”, „Spray de gură contra înjurăturilor”, „Unguent contra comentariului”, „Praf împotriva bătăilor”, „Calmante pentru cei prea energizați”, „Energizante pentru leneși”, „Tablete cu vorbe dulci”.
Avem în școală și elevi de alte naționalități, pentru care am organizat cursuri intensive de limba română, gratuit, dar și pentru elevi români care și-au însoțit părinții în alte țări. Am stabilit parteneriate cu instituțiile școlare din țara de adopție și i-am încurajat să comunice cu foștii colegi.