Scopul activității
Motivarea părinților pentru implicarea în viața școlii ca parteneri egali în educația copiilor în direcția asigurării unui mediu propice performanței;
Proiectul Academia părinților s-a născut din dorința de a-i face pe părinți să simtă că sunt parteneri egali în educația copiilor, cu drepturi dar și responsabilități. Am considerat că dacă se pun baze solide de încredere și cooperare între școală și familie încă din primii ani de școală, atunci școala va fi pentru copii un mediu prietenos, în care vor învăța cu plăcere.
Prin activitățile părinți-copii, derulate încă din primul an al ciclului primar și până la final, am urmărit realizarea coeziunii colectivului de părinți, în beneficiul copiilor, prin activități nonformale care au asigurat cadrul unei intercunoașteri mai bune, cadrul în care părinții să fie modele pentru elevi de cooperare, de respectare a regulilor, de petrecere a timpului liber într-un mod relaxant și oportun pentru învățare. Atmosfera creată a dus la o calitate constantă și în privința rezultatelor academice ale elevilor la clasă.
Motivarea părinților pentru implicarea în viața școlii ca parteneri egali în educația copiilor în direcția asigurării unui mediu propice performanței;
Pentru că mulți dintre elevii clasei proveneau din familii cu părinți ale căror joburi le limita timpul de calitate petrecut împreună cu cei mici, foarte mulți dintre copii erau cu probleme emoționale în debutul școlarității, unii dintre ei mergând la psiholog. Din colectivul de elevi a făcut parte și un elev diagnosticat cu Aspenger, precum și o elevă provenită dintr-o familie cu probleme mari de relaționare.
Cu toate aceste, toți elevii au reușit să se adapteze mediului școlar minunat datorită atmosferei create în clasă, a sprijinului permanent acordat elevilor aflați în situații de risc atât de către ceilalți colegi, cât și de familiile acestora, de-a lungul tuturor activităților. (PPT slide 9)